دومین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت عظیم خودرو در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان تهران ریاست قاضی کاشانکی برگزار شد.

دادگاه عظیم خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، در این جلسه قاضی کاشانکی از شکات این پرونده خواست که در جایگاه قرار بگیرند.

وکیل یکی از شکات که به خرید سورنتو اقدام کرده بود، عنوان کرد: عظیمی در صحبت‌هایش به من می‌گفت نرخ را ده تا صد برابر هم می‌کردم باز هم خرید می‌کردند.

وی ادامه داد: او پشتوانه مالی و ارثیه پدری نداشت فقط با تبلیغ و پول‌های مردم این کار را کرد. من به او گفتم آنچه را که انجام می‌دهی جرم و کلاهبرداری است، ولی این فرد از ضعف مردم سوء‌استفاده کرد. عظیم خودرو بهترین ساختمان‌های شهر را اجاره کرده بود و ماهی ۸ میلیون به منشی‌ها حقوق می‌داد و هنگامی که شکات به منشی‌ها فحش می‌دادند او می‌گفت ماهی ۸ میلیون به شما می‌دهم که فحش بخورید. او تبلیغات گسترده و اجاره‌های کلان و حقوق‌های کلان می‌داد.

در ادامه یکی دیگر از شکات در جایگاه قرار گرفت و گفت: قرارداد من ١٨٠ میلیون تومانی بود چرا باید امروز ٤٤٠ میلیون پول دهم؟

در ادامه شاکی دیگری در جایگاه قرار گرفت و افزود: بنده تحت تاثیر تلفن‌های مداوم و تبلیغات در اینستاگرام قرار گرفتم.

یکی دیگر از شاکیان پرونده گفت: علی‌رغم نداشتن مجوزات قانونی توسط شرکت عظیم خودرو به همه مشتریان اعلام کردند که همه مجوزات را دارند.

شاکی در ادامه عنوان کرد: عوامل شرکت عظیم خودرو دائما جوسازی می‌کردند و می‌گفتند قرار است شنبه قیمت‌ها بالا برود. عوامل فروش نیز همه یک‌صدا و آموزش دیده بودند و به مشتریان خودروهای تولیدی اعلام می‌کردند که قطعات خریداری شده و در گمرک موجود است. انجام مانورهای تبلیغی موجب فریب مشتریان شده است.

شاکی دیگری گفت: در سال ۹۶ نسبت به ثبت نام خودروی وارداتی را داشتم که کاشف به عمل آمد که ۲۱ برج آذر ثبت سفارش خودروی وارداتی کلا کنسل است؛ یعنی به ترفند کلاهبرداری و زبان‌بازی منشی‌های دفتر فروش نسبت به اخذ مبالغ هنگفت از بنده به مبلغ ۱۶۵ میلیون اقدام شده است. در جدول قیمت اپتیما ۱۹۵ میلیون بوده که ۸۵ درصد قیمت خودرو را پرداخت کرده‌ام. تیرماه متوجه کلاهبرداری شدم، چندین‌بار جهت کنسل کردن مراجعه کردم که گفتند نگران نباشید. خودروی شما وارداتی است و ۱۵ هزار دستگاه وارد گمرک شده است.

کد خبر 526797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha