تدروس آدهانوم قبریسوس ، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید پاندمی کووید-۱۹ حتی در نزدیکی پایان یافتن هم نیست.

Tedros

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین تدروس گفت شش ماه پس از آنکه چین سازمان جهانی بهداشت را برای نخستین بار از بروز  این ویروس جدید تنفسی آگاه کرد، شمار موارد ثابت‌شده عفونت از ۱۰ میلیون و شمار مرگ‌های ناشی از آن از ۵۰۰ هزار گذشته است.

تدروس گفت: «اغلب افراد هنوز در برابر ویروس آسیب‌پذیر هستند و ویروس هنوز جای زیادی برای حرکت دارد. همه ما می‌خواهیم این پاندمی پایان یابد. همه ما می‌خواهیم به زندگی‌ عادیمان بازگردیم. اما واقعیت خشن این است که ما حتی در نزدیکی پایان این پاندمی نیستیم. گرچه بسیاری از کشورها در جهان پیشرفت‌هایی داشته‌اند، اما پاندمی در واقع دارد شتاب می‌گیرد.»

مایک رایان، رئیس برنامه اضطرارهای سازمان جهانی بهداشت در این جلسه گزارش‌دهی گفت پیشرفت فوق‌العاده‌ای به سوی یافتن واکسنی ایمن و موثر برای پیشگیری از عفونت به دست آمده است، اما هنوز تضمینی وجود ندارد که این تلاش‌ها موفق شوند.

به گفته او تا هنگام دستیابی به واکسن کشورها می‌توانند با آزمایش و ایزوله کردن مبتلایان و ردیابی افراد در تماس با آنها با انتشار بیماری مبارزه کنند.

رایان ژاپن، کره جنوبی و آلمان را به علت «راهبرد فراگیر و پایدارشان» بر ضد ویروس ستود.

تدروس هم گفت سازمان جهانی بهداشت قصد دارد این هفت هبرای ارزیابی پیشرفت در پژوهش‌ها درباره مقابله با کووید-۱۹ اجلاسی برگزار کند.

او همچنین گفت که این سازمان گروهی در هفته آینده به چین خواهد فرستاد تا درباره منشا ویروس کرونا تحقیق کنند.

کد خبر 526765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha