معاون کل وزیر بهداشت گفت: استفاده از ماسک تا ۸۵ درصد، فاصله گذاری فیزیکی تا ۸۲ درصد و استفاده از شیلدهای چشمی تا ۷۸ درصد احتمال ابتلا به کرونا را کاهش می دهد.

ماسک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر ایرج حریرچی با حضور در بخش خبری ۲۱ شنبه شب گفت: در ابتدا با اشاره به فرمایشات امروز مقام معظم رهبری که با تیزبینی و دقت مسائل مورد نظر و پیش بینی ستاد را تذکر و به دستورالعمل کشوری برای رعایت قوای سه گانه و سایر ارکان نظام تاکید داشتند.

حریرچی گفت: میزان فوتی‌های ما حداکثر ۱۵۸ نفر بوده که در حال حاضر به ۱۳۲ تن رسیده که این هشدار جدی است.

وی اضافه کرد: بخشی از این تعداد مربوط به استان‌هایی که ابتلاء نداشتیم و اکنون به مبتلایان اضافه شدند و بخش دیگر آن بدلیل ملاحظات اقتصادی درست و رعایت معیشت مردم همانند تمام کشورهای دنیا بازگشایی‌ها انجام شده اما متأسفانه عادی پنداری از طرف بعضی از مسئولان و مردم به وجود آمده است.

درصد ابتلای شما به کرونا چقدر است؟

حریرچی گفت: درحال حاضر و در این هوای شرجی سواحل شمال مملو از جمعیت است.

وی اضافه کرد: مردم در هنگام خروج از خانه از ماسک استفاده کنند و از مسئولین در قوه قضائیه، مجریه و مجلس در خواست کرد در این مسیر الگو باشند.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: مهمترین امر به معروف، کنش اجتماعی و نشانه نودوستی استفاده از ماسک برای خودمان و تشویق دیگران به استفاده از ماسک است.

حریرچی درباره کسانی که قبلاً به این ویروس مبتلا شده‌اند و احتمالاً ایمنی کامل پیدا نکردند گفت: افرادی که مبتلا می‌شوند و بی علامت یا کم علامت هستند خیلی سریع آنتی بادی موجود در بدن آنها پایین می اید و آنهایی که علامت دارند در چند ماه آنتی بادی در بدن آنها پایین می‌آید.

وی با تذکر جدی به مبتلایان افزود: هیچ سند علمی وجود ندارد که ایمنی دائم برایشان به وجود می‌آید و حتماً باید مانند سایرین رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از قبیل ماسک و فاصله گذاری فیزیکی را داشته باشند و مطمئن نباشد که ابتلای مجدد پیدا نخواهند کرد بلکه ممکن است در معرض ابتلاء باشند و یا ایمنی که در بدن آنها حاصل شده چند هفته و یا چند ماه باشد.

حریرچی گفت: ستاد ملی کرونا با توجه به وضعیتی که استان‌ها دارند به آنها اختیار داده شد تا براساس شدت بیماری با هماهنگی وزارت کشور و وزارت بهداشت تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها را اعمال کنند.

وی در پایان اضافه کرد: در روزهای آینده شاهد تصمیمات مکرری خواهیم بود که بسته به وضع شهرستان‌ها و استان‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر 526170
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha