کابینه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه به ریاست بنیامین نتانیاهو تشکیل می‌شود تا درباره آخرین مرحله افزودن حدود ۳۰ درصد از کرانه باختری به خاک فلسطین با وجود اوج گرفتن اعتراض‌های بین‌المللی و احتمال تحریم اسرائیل تصمیم‌گیری کند.

مخالفت مردم فلسطين با طرح الحاق كرانه باختري به اسرائيل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، یک روز پس از آنکه حماس اجرای طرح ضمیمه کردن کرانه باختری به خاک اسرائیل را «اعلان جنگ» دانست، روز جمعه دو راکت از خاک فلسطین به سرزمین اشغالی شلیک شد. نیروی هوایی رژیم صهیونیستی هم در اقدامی تلافی‌جویانه به دو پایگاه نظامی در جنوب نوار غزه حمله کرد. نخست‌وزیر اسرائیل گفته است اجرای طرح افزودن دست‌کم ۳۰ درصد از شهرک‌های یهودی‌نشین و خاک‌های حاصلخیز دره رود اردن از اول ژوییه با قدرت آغاز می‌شود.

رئیس موساد هفته گذشته به امان سفر کرد تا با پادشاه اردن مذاکره و گفتگو کند. عبدالله پیش‌تر هشدار داده بود اگر طرح پیشنهادی رئیس جمهوری آمریکا در سرزمین‌های اشغالی اجرا شود، منطقه درگیر یک بحران فراگیر می‌شود. با وجود قول پیشین نتانیاهو برای آغاز طرح الحاق از روز چهارشنبه، انتظار می‌رود اعتراض‌های گسترده او را ناچار به تعویق تا تعلیق طرح کند. گفتگوهای هفته گذشته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید برای اعلام دقیق روز اجرا بدون نتیجه پایان یافت.

نتانیاهو برای افزودن ۳۰ درصد از خاک کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی روی قول و پشتیبانی رئیس جمهوری آمریکا حساب کرده بود. با وجود مخالفت‌های شدید بین‌المللی با اجرای این طرح اما ترامپ می‌خواهد با نهایی کردن آنها رای یهودیان آمریکا را در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ برای خود جمع کند. با این حال، بریتانیا و آلمان و فرانسه به عنوان سه عضو اروپایی شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته در یک بیانیه مشترک اعلام کردند طرح الحاق نقض آشکار حقوق بین‌الملل است.

مخالفت‌ها با جدا شدن بخشی از خاک کرانه باختری در فلسطین هم به اوج رسیده است. جمعه گذشته گروهی از هواداران حماس با پرچم‌های سبزرنگ به خیابان‌ها آمدند تا نشان دهند با هر گونه تلاش رژیم صهیونیستی برای اشغالگری دوباره مخالفت می‌کنند. در داخل بریتانیا هم گروهی از سیاستمداران خواستار تحریم اسرائیل و توقف یک هفته‌ای روابط تجاری با رژیم صهیونیستی شده‌اند.

کد خبر 526355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha