سی‌وچهارمین جلسه کمیته خدمات زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با محوریت ساماندهی محله فرحزاد با حضور فرماندار، معاون استاندار، اعضای شورای شهر، شهردار منطقه ۲ و جمعی از مدیران شهرداری و شورایاری محله فرحزاد برگزار شد.

فرحزاد

به گزارش همشهری، رسول کشت‌پور شهردار منطقه ۲ تهران در ابتدای نشست در تشریح اقدامات اجرایی منطقه در ساماندهی محله فرحزاد، گفت: فرحزاد فرصت زیست‌محیطی و گردشگری شهر تهران است و طرح ساماندهی دره فرحزاد در ۲ فاز طراحی و در دستور کار قرار گرفته است که در فاز نخست، جمع‌آوری افراد متجاهر و ایجاد دسترسی‌ها انجام شد و فاز دوم نیز در برنامه‌های سال ‌جاری پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه طرح توسعه نیازمند اسناد بالادستی است، گفت: طرح تفصیلی فرحزاد در شورای‌عالی شهرسازی تصویب و در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود که بر اساس این اسناد بالادستی، محله فرحزاد به دهکده تفریحی و گردشگری تبدیل می‌شود.

زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران نیز در این نشست با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مشکلات محله فرحزاد وضعیت مالکیت اراضی و طرح تفصیلی است، گفت: طرح تفصیلی محله فرحزاد و کن به لحاظ ویژگی‌های خاص آنها، تهیه و در شورای ‌عالی شهرسازی تصویب و در روزهای آتی ابلاغ می‌شود که بر اساس این سند راهبردی، کاربری‌هایی مطابق با ایجاد دهکده تفریحی و گردشگری درون شهری مشخص شده است.

او با بیان اینکه حفظ هویت محله فرحزاد همراه با صیانت از حقوق ساکنین محله فرحزاد از اولویت‌های مورد توجه شورای شهر است، افزود: در این نشست مقرر شد با تشکیل کمیته با حضور نهادها و دستگاه‌های ذیربط مشکل مالکیت اراضی مرتفع شود.

محمد تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت هماهنگی در رفع مسائل و مشکلات پیرامونی محله فرحزاد گفت: مسائل محله فرحزاد در چند بخش مالکیت، زیرساختی و همچنین کمبود سرانه‌های ورزشی و آموزشی است که تلاش می‌شود با هماهنگی و همکاری بین بخشی نهادها و دستگاه‌های ذیربط این مسائل مرتفع شود.

او اضافه کرد: در خصوص مالکیت اراضی محله فرحزاد مقرر شد در نشست مشترک با حضور ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، اداره ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه‌ها این موضوع بررسی و تعیین تکلیف شود.

او با اشاره به اینکه با ابلاغ طرح تفصیلی محله فرحزاد، بخش عمده‌ای از مشکلات این محله متناسب با این سند بالادستی ساماندهی می‌شود، افزود: بر اساس این طرح حداقل ضوابط ساخت‌وساز ۳ طبقه روی پیلوت پیش‌بینی شده است که با این ضوابط تعیین شده، مشکلات سکونتگاهی ساکنین این محله حل می‌شود.

معاون استاندار تهران در پایان احداث کلانتری و تامین امنیت محله فرحزاد، ایجاد فضاهای ورزشی در حاشیه روددره فرحزاد، ساماندهی مشاغل مزاحم، ساماندهی شبکه فاضلاب شهری و... را از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست عنوان کرد.  

کد خبر 526241
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha