در تریلر خوش‌ساخت «سرآغاز» چرخش یک فرفره با دلیل منطقی به معنای بیداری است و واقعیت و اگر برای ثانیه‌ای همین فرفره از حرکت بازایستد، معنای مرگ و نیستی دارد.

سرآغاز

همشهری آنلاین - مهدی تهرانی: ۱۶ ژوئن ۲۰۱۰  (جمعه ۲۵ تیرماه ۸۸) فیلم علمی تخیلی و معمایی «سرآغاز» Inception به اکران جهانی راه یافت و کریستوفر نولان پس از کارگردانی آثاری مانند یادآوری (۲۰۰۰) ، بی‌خوابی (۲۰۰۲)،  بتمن (۲۰۰۵)، پرستیژ ( ۲۰۰۶) و شوالیه شب (۲۰۰۸) با کارگردانی تریلر سرآغار به تثبیت نهایی رسید.

داستان فیلم در زمانه‌ای نه چندان دور اتفاق می‌افتد. در هنگامه‌ای که همه چیز با برنامه نویسی‌های کامپیوتری و دیجیتال بدست آوردنی است و اگر آدم تیزهوشی بخواهد از این دم و دستگاه استفاده کند و از رموز ماوراالطبیعه نیز مطلع باشد ؛ آن وقت می تواند کاری کند کارستان . که یکی از آنها رخته به ذهن شخص خوابیده است برای دزدیدن هرآنچه که در آن وجود دارد.

البته بسیاری از اطلاعات اشخاص ، روتین و معمولی است اما اگر اطلاعات ذهنی یک ژنرال بلند پایه نظامی یا یک بانکدار ثروتمند یا یک سیاست مدار پرنفوذ در هنگام خواب به سرقت برود چه ؟ اینجا است که این اطلاعات تمام معادلات را بهم می زنند و تبدیل می شوند به اسلحه ای قدرتمند . اسلحه ای که اگرچه می توان از آن مثبت استفاده کرد اما خب در فیلم سرآغاز قرار نیست همه خوب باشند . اگرچه خبره ترین سارق ذهن و بهترین خواب دزد دنیا که کاراکتر اصلی فیلم نیز هست ، دلایل خاص خود را برای اقداماتش دارد :

یک سرمایه دار و بازرگان کارکشته و بسیار پرنفوذ ژاپنی به نام سایتو (کن واتانابه، او را با فیلم آخرین سامورایی، بیاد بیاورید) به سراغ دام کاب (لئوناردو دی کاپریو) ماهرترین و پرسابقه‌ترین خواب دزد دنیا می‌رود و از او می‌خواهد برای حذف شرکای تجارتی‌اش، اطلاعات مربوط را در هنگام خواب ایشان  بدزدد...

سرآغاز کریستوفر نولان ؛ جنگ رویابین‌ها با خواب دزدها!

سرآغاز کریستوفر نولان ؛ برزخ بی‌روزن یک خواب دزد

نقش و اهمیت کلان فیلمنامه در سینما/ سرآغاز چرا فیلم خوبی است؟

کد خبر 526008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد NL ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    1 0
    یک فیلمساز خوب با باورهای مغشوش.