مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی سه ماهه نخست امسال ۱۲۲ هزار و ۹۳۶ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و اقامتی انجام و هزار و ۴۷۷ واحد به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی مهر و موم شده‌اند.

پلمب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  علی‌اصغر حسنی افزود: در این مدت ۱۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف نیز کشف و معدوم شد و خدمات حوزه بهداشت محیط و حرفه‌ای اعم از بازدیدها، نظارت‌ها و برخوردها در فصل بهار امسال به‌دلیل شرایط خاص شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور متفاوت‌تر و جدی‌تر از گذشته بود.

وی ادامه داد: از هفته آخر اردیبهشت‌ماه تا پایان خردادماه امسال هم که با افزایش آماری مبتلایان به کووید ۱۹ مواجه بودیم فعالیت‌های سلامت محیط در گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی در حال اجراست و در این مدت تاکنون ۴۲ هزار و ۴۰۰ بازدید از مراکز هدف انجام شده‌است که نتیجه آن منجر به هزار و ۳۱۰ مورد معرفی به مراجع قضایی، معدوم‌سازی ۲۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تعطیلی ۲۶۷ واحد و مجموعه متخلف و صدور ۴۹۳ اخطاریه شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برگزاری مجالس ترحیم و عروسی با توجه به وضعیت قرمز کرونایی همچنان ممنوع است و از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم که این‌گونه مراسم که همراه تجمع است را برگزار نکنند تا آسیبی به هیچ‌کس وارد نشود.

حسنی افزود: برای حفظ سلامت آحاد مختلف جامعه از کوچکترین خطایی نخواهیم گذشت و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلفی می‌توانند مراتب را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش کنند تا بلافاصله بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل حاضر شده و اقدام لازم را انجام دهند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۱۷ هزار و ۷۲۴ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۰۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۱۷۷ هزار و ۸۵۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان نه میلیون و ۸۲۵هزار و ۴۱۶نفر را بیمار کرده و جان ۴۹۴هزار و ۳۸۲ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. پنج میلیون و ۳۰۴ هزار و ۳۶۲ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با دو میلیون و ۵۳۶ هزار و ۷۴۳ بیمار کرونا و ۱۲۷ هزار و ۲۱۵ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته‌اند.

کد خبر 525935

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha