مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۲۱ مشترک دارای مولد خورشیدی در استان فعالاند که ظرفیت وصل آنها به شبکه مولدهای خورشیدی مختص مشترکان ۱۳۳ کیلووات است.  

نیروگاه خورشیدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر حسن‌بگلو، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: چهار مشترک اداری دارای مولد خورشیدی در استان وجود دارد که ظرفیت وصل شده و آماده وصل به شبکه مولدهای خورشیدی مختص این مشترکان ۴۶۷ کیلووات است.  

وی بیان کرد: مجموع ظرفیت مولد خورشیدی وصل شده و آماده وصل به شبکه ۶۰۰ کیلووات است.  

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق، انرژی تولیدی مشترکان احداث کننده نیروگاه خورشیدی را خریداری می‌کند.  

حسن‌بگلو اضافه کرد: افرادی که انشعاب برق دارند می‌توانند به اندازه ٢ برابر انشعاب خود تا سقف ۱۰۰ کیلووات نسبت به نصب سیستم خورشیدی اقدام کنند.  

۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۷  درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی از نعمت برق برخوردار هستند؛ یکهزار و ۲۸۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و حداکثر یک‌هزار و ۱۰۰ مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.  

الگوی مصرف برای مشترکان خانگی استان‌های غیر گرمسیری ۳۰۰ کیلووات در ماههای خرداد تا شهریور است که بیش از این مقدار مشترک پرمصرف خواهد بود.  

برای احداث ۷۱ نیروگاه خورشیدی در آذربایجان‌غربی مجوز صادر شده است که ظرفیت نامی این تعداد نیروگاه ۵۱۵ کیلووات پیش‌بینی شده است.  

کد خبر 525715

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha