وزیر آموزش و پرورش درباره زوج و فرد شدن روزهای مدرسه در سال تحصیلی پیش‌رو و لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها توضیحاتی ارائه داد.

گزارش تصویری امتحانات نهایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محسن حاجی میرزایی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه ۴۰ درصد مدارس در مناطق کم جمعیت روستایی و شهری هستند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم دانش‌آموزان را در هر کلاس تحت آموزش داشته باشیم و روال همیشگی برقرار است اما در مناطقی با تعداد بالای دانش آموزان ناگزیر به تغییر برنامه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: زمان آموزش را به دو بخش سه روزه تقسیم می‌کنیم به این ترتیب که ۳ روز حضوری و ۳ روز آموزش غیرحضوری باشد همچنین تعطیلی پنج‌شنبه مدارس را لغو کردیم تا ۶ روز آموزشی داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: جزئیات برنامه آموزشی تدوین و هفته آینده به تمام مدارس کشور ابلاغ می‌شود. متناسب با وضعیت زرد، سفید و قرمز در استان‌های مختلف کشور عمل می‌کنیم همچنین ساعات دروسی که باید حضوری یا غیرحضوری باشد از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بررسی شده است.

حاجی‌میرزایی درباره وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس و نهضتی‌ها و گلایه آنها نسبت به شرکت در آزمون ورودی گفت: قانونی در سال ۸۸ تصویب و ۱۱ بار اصلاح شد و اکنون دایره افرادی مشمول استخدام به طور قانونی تعیین شده است. از مجموعه افرادی که مشمول قانون‌اند موظفیم متناسب با اعتبار و ردیف اختصاص یافته استخدام کنیم و امسال ۲۵ هزار ردیف اختصاص دادند که براساس بالاترین امتیاز، افراد استخدام و استخدام مابقی افراد به سال‌های بعد موکول می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره فاصله حقوقی میان معلمان شاغل و بازنشسته اظهار کرد: مسئولیت حقوق بازنشستگان با سازمان بازنشستگی و وزارت رفاه است که البته پیگیری‌های قانونی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان انجام شد و امسال ردیفی برای این کار اختصاص داده شده است.

کد خبر 525368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    9 5
    یعنی باهمان حقوق بجای سه روز باید۶روز سرکاربریم از وزیر محترم تشکر میکنم
  • پویا IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 1
    خیلی بد