معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: فاز نخست پالایشگاه پلدختر در نیمه اول امسال بهره‌برداری می‌شود.

پالایشگاه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، اسد عبداللهی پنج‌شنبه پنجم تیر در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پالایشگاه پلدختر افزود: یکی از پروژه‌های بزرگ و اساسی لرستان پالایشگاه پلدختر است. در استان لرستان ۱۱۰ پروژه تحت عنوان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید تعریف‌شده است که یکی از این طرح‌ها پالایشگاه پلدختر است.

وی عنوان کرد: سرعت اجرای این پروژه چشمگیر است به‌طوری‌که باگذشت ۱۱ ماه از اجرای طرح فاز نخست آن تا نیمه اول امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی لرستان اظهار کرد: پالایشگاه پلدختر به‌عنوان اولین پروژه خصوصی کشور، بدون استفاده از تسهیلات دولتی و در چهار فاز به بهره‌برداری خواهد رسید که خوراک آن نفت خام است و در فاز اول گازوئیل، قیر و لوبکات تولید خواهد شد.

عبدالهی افزود: در این شرایط تحریم اجرای چنین پروژه‌هایی می‌تواند به رشد و شکوفایی اقتصاد کشور کمک کند. با اجرای این طرح زمینه و بستر سرمایه‌گذاری برای سایر صنایع ایجادشده  است.

وی با اشاره به‌ضرورت اخذ مجوزهای محیط‌زیست و همکاری صنعت و معدن تاکید کرد: راه دسترسی پالایشگاه تا دو هفته دیگر تعیین تکلیف شود و با همکاری دستگاه‌های اجرایی نواقص مربوط به آب برق، گاز و سایر زیرساخت‌های لازم حداکثر تا یک ماه آینده فراهم شود.

عبداللهی ادامه داد: لوبکات جز اصلی و ماده اولیه تولید روغن‌موتور که حدود ۸۵ تا ۹۵ درصد آن را تشکیل می‌دهد، یکی از برش‌های (محصولات) نفتی بنام برش روغن یا لوبکات (lube cut) است که در این پالایشگاه‌ها تامین شده و در پالایشگاه‌های روغن، عملیات پالایش روی لوبکات انجام شده و ماده‌ای به نام روغن پایه به‌عنوان ماده اصلی روغن‌های موتوری، صنعتی و گریس از آن به دست می‌آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: این طرح به‌طور مستقیم ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده و امیدواریم با ایجاد پالایشگاه پلدختر به‌عنوان اولین واحد صنعتی شهرک صنعتی این شهرستان سایر واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ در این عرصه ایجاد شوند.

کد خبر 525355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha