چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

محمدعلی توحید: شرکت نفت سال گذشته با نظر دولت و با تصویب مجمع عمومی شرکت ملی نفت 2‌میلیارد دلار از بودجه خود را از محل فروش نفت به واردات بنزین اضافه اختصاص داد.

دولت این اقدام را که از نظر برخی نمایندگان مجلس، امری غیرقانونی و برخلاف مصوبه بودجه قلمداد می‌شود، تلاش در جهت آسایش بیشتر مردم در جریان سهمیه‌بندی بنزین دانسته است.

اقدام شرکت ملی نفت برای برداشت 2 میلیارد دلار از بودجه خود درحالی صورت گرفت که زمستان سال گذشته به‌دلیل تاخیر بهره‌برداری از مراحل 9 و 10 پارس‌جنوبی تامین گاز مورد نیاز مردم در برخی شهرهای کشور برای چندین هفته با مشکل مواجه شد.

در همان زمان، شرکت ملی گاز با ارسال گزارشی به سازمان برنامه سابق و نهایتا به ریاست‌جمهوری، بر کسری تولید گاز و نیاز به تامین 2 میلیارد دلار بودجه برای تسریع در بهره‌برداری از مراحل 9 و 10 پارس جنوبی تاکید کرده بود.

حال این سؤال مطرح است که چرا برای تامین واردات بنزین از محل درآمد شرکت نفت بودجه تامین شده، ولی برای تأمین بودجه راه‌اندازی مراحل 9 و 10 پارس جنوبی که هم آسایش مردم در فصل زمستان را فراهم می‌کرد و هم به رشد اقتصادی و سودآوری کشور کمک می‌کرد، تنها به نامه‌نگاری بسنده شده‌است؟

کد خبر 52526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز