چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
۰ نفر

در حالی که برخی نگرانی‌ها از استقبال نکردن مردم پس از بازگشایی سینماها مطرح بود و همچنان وجود دارد، پخش‌کننده فیلم «شنای پروانه» از پیش‌فروش خوب این فیلم در اولین روز اکران خبر می‌دهد.

سینما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی سرتیپی در روز نخست اکران فیلم «شنای پروانه» که بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره فجر سال قبل بود، گفت: فروش اینترنتی بلیت این فیلم در همین روز اول بسیار قابل توجه و حتی چند برابر دیگر فیلم جدید سینما است.

او پیش‌تر هم تاکید کرده بود که اگر فیلم خوب برای اکران انتخاب شود، مردم از بازگشایی سینماها استقبال می‌کنند.  

اما امروز سرانجام سینماها بازگشایی شدند،پس از چهار ماه‌؛ کرونا همچنان هست اما زندگی قرار شده است با فاصله اجتماعی به روال عادی برگردد اما باید دید مردم به سینما می‌روند؟

ایسنا برای پیش بینی روزهای آینده از برخی مخاطبان پرسید که آیا به سینما می‌روند؟ البته قطعا ارزیابی نهایی و قطعی را باید در روزهای آینده داشت. 

دختر/ 12 ساله: زیاد اهل سینما نیستم اما می‌توانم موارد بهداشتی را رعایت کنم و نگرانی برای رفتن به سینما ندارم.

پسر/ 15 ساله: از نظر من با رفتن به سینما کسی کرونا نمی‌گیرد اما خانواده من به دلیل اینکه خطر این ویروس  بیشتر متوجه افراد در سنین بالا تر است و ما با پدر بزرگ و مادر بزرگمان در ارتباط هستیم، اجازه رفتن به سینما را به من نمی‌دهند.

آقا/ 22 ساله: تنها برای دیدن برخی از فیلم‌ها خواهم رفت. من به خطرات احتمالی که با رفتن به سینما به جان می‌خرم واقف هستم و تا جایی که بتوانم مراعات میکنم اما در هر کاری از یه جایی به بعد افسار از دست ما خارج می‌شود و احتمال هر چیزی وجود دارد.

آقا/ 22 ساله: اوایل شیوع ویروس کرونا حساسیت‌های زیادی داشتم اما بعد از اتمام دور کاری ادارات، برای انجام برخی از کارهای درسی مجبور شدم به وسیله مترو به دانشگاه بروم و از همان موقع حساسیت‌های خود را کم کردم. البته که هنوز برخی از نگرانی‌ها را دارم اما بعد از گذشت یک مدت طولانی که در خانه مانده ام، نیاز به تفریح دارم و سینما هم یکی تفریحات من بوده و هست. با بازیگشایی سینماها مشکلی ندارم و برای تماشای فیلم‌های به سینما می‌روم.

آقا/ 23 ساله: به نظر بنده اگر هرکس موارد بهداشتی را رعایت کند و نگران خود و اطرافیانش باشد، دیگر نیازی به خانه نشینی نیست. بر همین اساس، همانطور که چند وقتی است به زندگی عادی خود بازگشته ام، دلیلی هم بر سینما نرفتن نمی‌بینم. اگر سالن‌های سینما باز شود با دوستان به تماشای فیلم‌ها خواهیم رفت.

خانم/ 28 ساله: نه من  و نه اعضای خانواده بنده به سینما نخواهیم رفت. با وجود اینکه علاقه زیادی به فیلم و سینما دارم اما به دلیل خطر ابتلا به ویروس کرونا، با بازگشایی سینما و تئاترها، تمایلی به حضور در سینما ندارم.

آقا/ 28 ساله: با وجود اینکه یکی از تفریحات من و دوستانم ( قبل از ویروس کرونا ) رفتن به سینما و دیدن جدید ترین فیلم‌های سینمایی است، اما به دلیل اینکه داخل سینما فضا بسته است و احتمال پخش این ویروس در هوا زیاد است، فعلا به سینما نخواهیم رفت. او با اشاره به الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های سینما گفت: حتی با وجود اینکه قرار است سالن‌های سینما با پنجاه درصد خود شروع به اکران فیلم‌ها بکنند اما باز هم احساس امنیت نمی‌کنم و از تماشای فیلم در سینما امتناع می‌کنم.

آقا/ 30 ساله: وقت تماشای فیلم در سینما را ندارم و نمی‌توانم بروم، البته نرفتن من ربطی به ویروس کرونا ندارد و نگرانی ای من باب آن ندارم.

خانم/ 37 ساله: علاوه بر اینکه من مشکلی با رفتن به سینما، بعد از بازگشایی دوباره، ندارم، به نظر بنده قالب مردم نیز بعد از بازگشایی، به سینما می‌روند. اگر خطری وجود داشت که سینماها را باز نمی‌کردند!.

آقا/ 45 ساله: برخی از مردم دیگر حتی حداقل حساسیت‌های روزهای ابتدائی را هم ندارند و به هرجایی می‌روند و هرکاری می‌کنند. اما از نظر من و همسرم، خطر ابتلا به ویروس کرونا بیشتر از قبل شده و هنوز هیچ چیز برطرف نشده است. به هیچ وجه به سینما نمی‌رویم.

خانم/ 58 ساله: این موضع که خطر ابتلا به ویروس کرونا برای افراد در سنین بالا بیشتر است برای من ایجاد نگرانی بیشتری نسبت به جوان تر ها نمی‌کند و من خود را زیاد متفاوت تر از یک جوان 20 ساله نمی‌بینم. درست است که بدن من ضعیف تر است اما این ویروس گریبان هر کسی با هر سنی را گرفته است و تا جایی که امکان دارد باید مراقب سلامتی خود باشیم. رفتن به سینما در این اوضاع اصلا کار عقلانی ای نیست.

کد خبر 525199

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    1 0
    رفتن به سینماومکانهای مشابه اصلاکارعقلانی نیست