رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نخستین نشست خبری خود ضمن بیان اولویت‌ها و تشریح فعالیت‌های سازمان از افتتاح بزرگ‌ترین پردیس تئاتر در مجموعه باغ کتاب تهران و بررسی تولید فیلم سینمایی با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

نشست خبري امرودي رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام میثم امرودی در دیدار با اهالی رسانه در پردیس سینمایی ملت از فعالیت‌های هفت ماه گذشته خود و همکارانش در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت و کارهای خوب فرهنگی در تابستان را به خانوادهای تهرانی نوید داد. او کار فرهنگی را نیازمند آرامش دانست و از رسانه‌ها خواست در آرام کردن فضا به سازمان فرهنگی هنری کمک کنند.

امرودی فرهنگ، هنر و رسانه را سه اولویت بسیار مهم برنامه‌های آینده خود و همکارانش دانست و گفت: به عقیده من فضا و تغییر فرهنگی نیاز به آرامش دارد. در یک فضای جنجالی کار فرهنگی نمی‌شود. لازمه اینکه سازمان فرهنگی هنری بتواند موفق شود این است که تمام یاران، فرهنگ‌دوستان و کسانی که دلشان برای فرهنگ این کشور می‌تپد به ویژه درحوزه رسانه وارد شوند و این فضای آرامش‌بخش را برای سازمان‌هایی از قبیل سازمان فرهنگی هنری فراهم کنند.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۴۵ هزار اثر از طرف مراکز فرهنگی هنری زیرمجموعه سازمان تولید شده است که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار کلیپ و موشن بوده و بیش از ۳۴ هزار مواد آموزشی، ۱۸ نماهنگ، ۹ قطعه و هشت آلبوم موسیقی تولید و زمینه پیش‌تولید سمفونی گام دوم فراهم شده است. کلاس‌های حقیقی از اول تیرماه باز شده‌اند و شرایط به گونه‌ای است که ایرانی‌های خارج از کشور هم بتوانند از کلاس‌های آموزشی آنلاین بهره ببرند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از تولید فیلمی با موضوع سردار سلیمانی خبر داد که البته مستلزم تامین منابع مالی است. او درباره فعالیت‌های سازمان در دوران شیوع ویروس کرونا هم گفت: شرایط بحرانی و تبدیل تهدیدها به فرصت باعث شد تا در دو حوزه مجازی و جهادی هم ورود معنادار داشته باشیم. تولید بیش از ۱۴۵ هزار اثر در فضای مجازی و تولید ماسک در فرهنگسراها از جمله نمودهای این حوزه است.

امرودی با اشاره به تغییر رویکرد این سازمان در دوران پساکرونا گفت: پیش از شیوع کرونا مجموعه پردیس سینمایی پردیس با گشایش چند سالن تعداد ٩٠٠ صندلی به سینماهای کشور اضافه کرد. همچنین شرایطی فراهم شد تا خانواده‌ها بتوانند در برخی سالن‌ها با ظرفیت ۴۰ نفر به صورت خانوادگی به تماشای فیلم بنشینند. هم اکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمام پردیس‌های سینمایی سازمان از ابتدای تیرماه نمایش فیلم را دستور کار قرار داده‌اند.

وی از افتتاح بزرگ‌ترین پردیس تئاتر تهران در مجموعه باغ کتاب تهران با حضور شهردار تهران خبر داد؛ مجموعه‌ای که پس از پردیس تئاتر تهران بزرگ‌ترین مجموعه تئاتری مدیریت شهری خواهد بود. امرودی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نیاز به هیات‌های اندیشه‌ورز گفت: سعی کردیم شورای اندیشه‌ورز را راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم با فکر و اندیشه حوزه‌های خانواده، حقوق شهروندی، محیط زیست و... را پیش ببریم.

عصرانه‌های شادی در بوستان‌ها که سه روز در هفته برگزار می‌شود و همچنین برپایی برنامه‌هایی برای زوج‌های جوان از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فصل تابستان است. کتابستان هم برنامه‌ای است که در ایام تابستان برگزار می‌شود که اتوبوس کتاب، مسابقه کتابخوانی، یک دقیقه با ناشران، جشنواره کرونا آزمونی برای دنیا در بخش شعر و داستان، ره‌توشه و تولید کتاب صوتی از جمله کارهایی است که انجام خواهد شد.

امرودی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر گلایه‌های رئیس قبلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری از مشکلات مالی و کسری شدید بودجه گفت: به دلیل شیوع کرونا بیش از ۷۰ میلیارد تومان درآمد را از دست دادیم اما بنده آدم پرسر و صدایی در مسائل مالی، قضایی و... نیستم و نمی‌توانم بگویم که پول بدهید تا کار کنم. رئیس قبلی مدیری کاربلد اما به شدت در مضیقه بود که مشکلات را بیان می‌کرد اما من درباره مشکلات حرف نمی‌زنم.

در ابتدای این نشست سعید صدرائیان، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گزارشی از اقدام‌ها و فعالیت‌های سازمان در ایام شیوع کرونا ارائه داد. او گفت: آمدن کرونا باعث شد در سازمان یک وقفه کوتاه پیش بیاید. به تعبیری سازمان حقیقی مجبور به راه‌اندازی سازمان مجازی شد. آنچه اکنون اهمیت دارد وجود سازمان با ظرفیت بالا و نیروهای انسانی توانمند است.

کد خبر 525093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha