همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ، آیین نکوداشت و نام‌گذاری کتابخانه زنده‌یاد دکتر «مهری سویزی» در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار شد.

دکتر سویزی

همشهری آنلاین - بهاره خسروی : به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برای حفظ نام و تلاش های اندیشمندان حوزه فرهنگ و ادب مراسم آیین نکوداشت و نام‌گذاری کتابخانه زنده‌یاد دکتر «مهری سویزی» با حضوری جمعی از مدیران سازمان فرهنگی و هنری ، اندیشمندان و فرهیختگان در فرهنگسرای خانواده برگزار شد. در این مراسم رییس سازمان فرهنگی هنری تهران با بیان ویژگی های این دکتر سویزی به عنوان شخصیتی اندیشمند و برجسته افزود:« دکتر سویزی ویژگی‌های برجسته‌ای داشت و شخصیتی اندیشمند، شکیبا، جهادی، انقلابی و بانویی در تراز انقلاب اسلامی بود، اما به اعتقاد من ویژگی ممتاز ایشان معلمی است. معلمی ارزش‌آفرین است و خانم سویزی یک معلم بود.»

حجت‌الاسلام میثم امرودی ودرباره علت نام‌گذاری مراکز فرهنگی به نام شخصیت‌هایی مانند دکتر سویزی عنوان کرد: «نام‌ها اهمیت دارند و به اماکن هویت بخشی می‌کنند. وقتی نام خانم دکتر سویزی را روی یک کتابخانه بگذاریم، برکات این نام جاری می‌شود. این کتابخانه مأموریت دارد که خانم سویزی و تفکرات ایشان را به مردم بشناساند. تفکراتی که محوریت آن خانواده و نقش ویژه زنان در خانواده است.»

رییس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد:« انتظار داریم این کتابخانه در ابعاد مختلف به یک کتابخانه تخصصی در حوزه خانواده تبدیل شود و حلقه‌های کارشناسی خانواده در آن شکل بگیرد. اتفاقی که در کتابخانه دکتر طوبی کرمانی افتاده و اینجا هم رخ خواهد داد. امیدواریم کتابخانه دکتر سویزی در راستای دغدغه‌های ایشان یعنی محوریت نهاد خانواده فعالیت کند.»

همچنین شیوا مقدم رئیس فرهنگسرای خانواده در ادامه این مراسم افزود:«افتخار داریم امروز مقام دکتر مهری سویزی را گرامی بداریم و با توجه به فعالیت‌های ارزنده ایشان در زمینه خانواده، با تصویب شورای اندیشه‌ورز خانواده مقرر شد کتابخانه فرهنگ‌سرای خانواده را به نام ایشان مزین کنیم. نگارش ۱۵ جلد کتاب و ۴۰۰ مقاله در حوزه مطالعات زنان و مدیریت خانواده، ما را بر آن داشت بزرگداشت این بانوی دانشور نویسا را همزمان با هفته کتاب و در زادروزشان برگزار کنیم.»

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری، آیت‌الله سید محمد قائم‌مقامی، سعید تیموری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶، سرهنگ مجید محمدولی به نمایندگی از پلیس پایتخت، جمشید رحمانی پناه دبیر شورایاری محله یوسف‌آباد و خانواده مرحوم مهری سویزی در این مراسم حضور داشتند. غلامعلی افروز، مجید ابهری و کاظم فروتن اعضای شورای اندیشه‌ورز سازمان فرهنگی هنری دیگر حاضران از شرکت کنندگان در این در مراسم بودند.

کد خبر 638111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha