داده‌های جدید نشان می‌دهد با وجود احتمال بیشتر دچار شدن افراد سالمند به عوارض کووید-۱۹ شمار فزاینده‌ای از افراد جوان‌تر در ایالت‌های جنوبی آمریکا دارند به کرونا مبتلا می‌شوند.

covid-19

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یاهو نیوز فرماندار ایالت جنوبی فلوریدا اعلام کرده است که «اکثریت عمده» موارد جدید بیماری کووید-۱۹ در این ایالت در میان افراد جوان رخ داه است.

ران دوسانتیس انتشار سریع ویروس کرونا در افراد در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ زندگی خبر داد و خواستار رعایت فاصله‌گیری اجتماعی برای پیشگیری از این روند شد.

در ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا نیز مواد جدید کووید-۱۹ به مهمانی‌ها در خوابگاه‌های دانشجویی مربوط شده است.

فرماندار ایالت تگزاس در غرب آمریکا نیز از مبتلا شدن بیشتر جوانان در ایالت به ویروس کرونا خبر داد و گفت در برخی از مناطق اکثریت افرادی که آزمایش مثبت کرونا پیدا کرده‌اند، زیر ۳۰ سال دارند.

کارشناسان بهداشتی می‌گوید یک علت شیوع کرونا در جوانان ممکن است این باشد که آنها مانند افراد سالمندتر نگرانی درباره ابتلا به این ویروس ندارند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

به گفته‌ آنها با برداشته شدن مقررات قرنطینه افرادی که با احتمال بیشتری به فعالیت‌های طبیعی باز می‌گردند، افراد جوان‌ هستند که عوامل‌ زمینه‌ساز کمتری برای بیماری شدید دارند.

معمولا افراد جوان توجه چندانی به ماسک زدن و فاصله‌گیری اجتماعی ندارند.

یک علت دیگر هم ممکن است این باشد که ظرفیت انجام آزمایش برای کرونا بیشتر شده است. در ابتدای شیوع کرونا افراد دارای بیماری خفیف معمولا آزمایش نمی‌شدند، اکنون با احتمال بیشتری ممکن است افراد آزمایش شوند و عفونت کرونایشان تشخیص داده شود.

همچنین انجام «ردیابی تماس»- یافتن افرادی که در تماس با افراد دچار عفونت بوده‌اند- هم ممکن است باعث افزایش آزمایش و تشخیص موارد جدید شود.

بسیاری از کسب‌وکارها برای بازگرداندن کارکنانش به سر کارها از آنها آزمایش می‌کنند و به این ترتیب ممکن است افراد جوانتری که علائم خفیف‌تری دارند یا بی‌علامت هستند، تشخیص داده شوند.

با اینکه بسیاری از این افراد جوانتر علائمی جزئی بروز می‌دهند یا حتی بی‌علامت هستند، اما می‌توانند باعث عفونت در افراد آسیب‌پذیرتر شوند.

افراد جوانتر دچار عفونت ویروس کرونا با احتمال کمتری در خانه می‌مانند و با احتمال بیشتری نسبت به افراد سالمندتر با گروه‌های دوستانشان تعامل جسمی دارند.

اگر این افراد جوان در مرحله‌ای از بیماری هنگامی در آستانه بروز علائم هستند، یعنی اغلب در زمانی که در اوج میزان ریزش ویروسی هستند، وارد جمعیتی شوند، ممکن است به «ابرپخش‌کننده» (superspreader)  کووید-۱۹ بدل شوند و شمار زیادی از افراد در تماس با خود را آلوده کنند.

در مجموع، کارشناسان بر اهمیت درک موضوع که کووید-۱۹ برای هر کسی صرف نظر از سنش و وضعیت آب‌وهوایی خطرناک است، تهدیدی شمرده می‌شود، تاکید می‌کنند.

به گفته کارشناسان این امید که با رسیدن تابستان  ممکن است سرایت کرونا کاهش یابد، درست از آب در نیامده است.

کد خبر 524908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha