شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

پس از گذشت پنج ماه هنوز بسیاری از اطلاعات دانشمندان و محققان از ویروس کرونا بر پایه حدس و گمان است و تلاش می‌شود تا حقیقت این ویروس کشف شود. حال این سوال مطرح است که آیا افزایش ابتلا و مرگ‌ومیر جوانان بر اثر افزایش قدرت انتقال کروناست؟

کرونا ـ جوانان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، متخصصان معتقدند قدرت انتقال بیماری فاکتورهای مختلفی دارد و نمی‌توان آن را فقط به خود ویروس نسبت داد و رفتارهای اجتماعی هستند که سلامت جامعه را می‌سازند.

دکتر فرشید رضایی، متخصص عفونی و کارشناس بیماری‌های نوپدید در مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در این باره می‌گوید: میزان رعایت بهداشت توسط افراد، تراکم جمعیت در خانه‌ها و محل کار و شرایط محیطی و رفتاری و... همه عواملی‌اند که تعیین‌کننده میزان قدرت انتقال‌اند یعنی در حالتی که افراد فاصله را رعایت می‌کنند، ماسک می‌زنند و جمعیت کمتری در یک فضا وجود دارد طبیعتا قدرت انتقال کمتر می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: جوانان بیشتر فوت نمی‌کنند و این بیماری در جوانان کشنده‌تر نشده است. برای نتیجه‌گیری در این باره باید به آمار معتبر مراجعه کرد، جوانان جمعیت بیشتری نسبت به سالمندان و کودکان دارند و همین باعث شده است میزان ابتلا و بیماری در این گروه بیشتر به چشم بیاید.

دکتر رضایی بیان می‌کند: بیماری کوویدـ۱۹ در ایران با آنچه در دنیا اتفاق می‌افتد متفاوت نیست یعنی بالای هفتاد تا هشتاد سال گروه آسیب‌پذیرتری هستند و بعد با کاهش سن، میزان خطری که متوجه افراد است کمتر می‌شود. با این همه بیماری در هر گروه سنی می‌تواند به حالت شدید بروز کند و موجب مرگ شود و صرف جوان یا کودک بودن از ابتلای شدید به بیماری جلوگیری نمی‌کند، اما احتمال بروز چنین اتفاقی کمتر است.

کد خبر 534037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha