شهردار کرمان گفت: اجرای مسیرهای دوچرخه‌سواری در طرح جامع ترافیک شهر کرمان دیده شده است و در هر منطقه شهری ۵ مسیر دوچرخه‌سواری ایجاد می‌شود.

مسیر دوچرخه‌سواری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سیدمهران عالم‌زاده گفت: حدود ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در طرح جامع ترافیک شهر کرمان دیده شده است.  

وی بیان کرد: شهرداری منطقه ۳ که در اجرای طرح پیش‌قدم بوده، با پلیس شهرستان هماهنگ شده و با امضای صورت‌جلسه، کار خود را از خیابان سپه شروع کرده است.

شهردار کرمان گفت: هر چند اجرای این مسیر در طرح جامع ترافیک دیده شده، نیاز به تصویب دوباره ندارد، اما به لحاظ ضرورت اجرا می‌توانست مصوبه شورای ترافیک استان را هم بگیرد.

عالم‌زاده بیان کرد: طرح‌های مصوب در طرح تفصیلی بدون مجوز و تنها با اولویت‌بندی شورای اسلامی شهر اجرا می‌شود. البته طرح مسیرهای دوچرخه‌سواری به لحاظ ایمنی بیشتر شهروندان، در شورای ترافیک استان مطرح و بازنگری خواهد شد.

شهردار کرمان ادامه داد: شهر کتاب برند و امتیازی برای شهرهاست. شهر کتاب در جاهایی وجود دارد که شهرداری‌ها تعامل کرده و فضای لازم را در اختیار قرار می‌دهد. در صورت موافقت شورا برای ورود و استقرار شهر کتاب به‌عنوان مشخصه و برندی برای شهر کرمان، باید زمینه آن در شهر کرمان فراهم شود.

عالم‌زاده افزود: شورا تصمیم‌گیرنده نهایی در ورود شهر کتاب به کرمان است.  شهر کتاب می‌تواند در برگزاری سمینارها و نشست‌ها در قالب یک موسسه فرهنگی نقش ایفا کند. پیشنهاد می‌کنم نمایندگان و کارشناسان شهر کتاب در کرمان حضور پیدا کرده و در خصوص عملکرد شهر کتاب گزارش دهند.

شهردار کرمان بیان کرد: درباره طرح موضوع ضوابط مشخص برای سیما و منظر شهر کرمان ضوابطی تهیه و تنظیم کرده و به کمیسیون ماده ۵ فرستادیم که این ضوابط به کمیته سیما و منظر ارجاع داده شده است.

عالم‌زاده افزود: در صورت تنظیم و تایید ضوابط سیما و منظر شهری، به‌طور قطع این ضوابط در صدور پروانه‌های ساختمانی و پایان‌کار مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: ساخت‌وساز در معابر شهر، تابع عرض معبر بوده و برای آن ضابطه ثابتی وجود ندارد. بنابراین، ضابطه سیما و منظر باید به‌گونه‌ای باشد که ساخت‌وسازها در معابر، منظم و ضابطه‌مند در کنار هم قرار گیرند.

شهردار کرمان افزود: اِعمال ضوابط سیما و منظر در پایان‌کار، درنهایت سیما و منظر مناسبی از ساخت‌وسازها را به‌وجود می‌آورد؛ به همین دلیل اعتقاد دارم باید به‌جای طرح جامع سیما و منظر، ضابطه سیما و منظر وجود داشته باشد.

عالم‌زاده گفت: در شورای ترافیک استان کرمان اجرای تقاطع هم‌سطح در سه‌راهی شرف‌آباد مورد تصویب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر می‌توانند نظر نهایی خود را در خصوص اجرای تقاطع هم‌سطح یا غیر هم‌سطح در سه‌راهی شرف‌آباد اعلام کنند. البته مقرر شده تا رینگ شهر کرمان را مطالعه کرده و در خصوص مکان مناسب برای هم‌سطح‌سازی، تصمیم‌گیری و به شورای ترافیک پیشنهاد دهیم.

شهردار کرمان گفت: در سال ۹۸ در حال تملک چند ملک برای ساخت پارکینگ بودیم که به‌دلیل نوسانات قیمت، با مالکان به توافق نرسیدیم.

عالم‌زاده ادامه داد: در حال حاضر، ملکی در کوچه شماره ۱۰ شریعتی که عرض مناسبی دارد، برای ساخت پارکینگ در نظر گرفته شده است.

کد خبر 524722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha