معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هم اکنون میزان پذیرش بیماران کرونایی در گلستان دو برابر ترخیص است.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، سراج‌الدین عارف‌نیا اظهار کرد: عدم رعایت موارد بهداشتی، برگزاری عروسی‌ها و عزا در مناطق ترکمن‌نشین، حذف قواعد بهداشتی و برگشت به روال عادی عامل افزایش شیوع کرونا در گلستان شده است.

وی افزود: ترس مردم نسبت به کرونا کاهش یافته و فرهنگ کرونایی هنوز جا نیفتاده است لذا نقش رسانه‌ها، علما و بهداشت باید پررنگ‌تر شود.

عارف‌نیا بیان کرد: هم‌اکنون مشکل بزرگ ما خوگرفتن مردم با این بیماری است، حساسیت‌های اولیه از بین رفته و دوباره مانند اسفند ماه، بنر، بلندگوها، صداوسیما و غیره هشدار می‌دهند اما تاثیر آن را نسبت به دوره اول کمتر می‌بینیم.

وی گفت: بار بستری استان تحت تأثیر قرار گرفته و اگر این روند ادامه داشته باشد مجبور خواهیم بود محدودیت‌ها را دوباره اعمال کنیم مگر اینکه مردم رعایت کرده و روند شیوع کند شود.

عارف‌نیا ادامه داد: تعطیلی مغازه‌ها و پاساژها و غیره تبعات اقتصادی و اجتماعی دارد، علی‌رغم هشدارها مردم همچنان پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند هرچند که در مناطق با وضعیت قرمز محدودیت‌ها مانند عدم برگزاری نماز جمعه، بسته بودن پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، ممانعت از برگزاری مراسم عروسی و عزا و غیره دوباره اعمال شده است.

وی تاکید کرد: هر رفتار و کم‌کاری مردم روی بیمارستان‌ها تاثیر می‌گذارد و باید مردم دوباره کمپین «در خانه بمانیم» را راه‌اندازی کرده و آن را اجرا کنند.

عارف‌نیا بیان کرد: ظرفیت بیمارستان‌ها محدود است و اگر شرایط بیماری با همین روند پیش برود از هفته بعد دچار چالش خواهیم شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اکنون میزان پذیرش بیمارستان‌ها دو برابر ترخیص است و امیدواریم تا پنج روز توازن ایجاد شود.

اعلام جرم علیه برگزارکنندگان عزا و عروسی در شرایط کرونایی

به گزارش فارس، دادستان شهرستان گنبدکاووس درخصوص وضعیت نگران‌کننده این شهرستان به علت شیوع مجدد بیماری کرونا، گفت: از امروز برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی در گنبدکاووس ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود.

سید خسرو خلیلی در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونای شهرستان گنبدکاووس که در فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: بیمارستان‌های گنبدکاووس در حال پر شدن از بیماران کرونایی است و روز به روز وضعیت به سمت خطر بیشتر حرکت می‌کند.

وی افزود: در حوزه سلامت مردم با هیچ‌کس تعارف نداریم، متاسفانه با وجود رعایت بخش عمده‌ای از مردم عزیز شهرستان گنبدکاووس مدتی است که برخی با بی‌توجهی محض به پروتکل‌های بهداشتی و دستورات ستاد مقابله با کرونا با جان خود و مردم بازی می‌کنند.

دادستان شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: از این لحظه تا اطلاع ثانوی به دلیل شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز در شهرستان برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی ممنوع و برای برگزارکنندگان اعلام جرم خواهد شد، ضابطان قوه قضایی اعم از پلیس و دستگاه‌های نظارت صنفی به هیچ‌وجه با متخلفان مدارا نکنند.

خلیلی خطاب به نیروهای انتظامی و دستگاه‌های نظارتی، اضافه کرد: از همه شما می‌خواهم در پلمب مراکز متخلف لحظه‌ای درنگ نکنید زیرا در وضعیت فعلی چاره‌ای جز برخورد با آنها نداریم.

وی تصریح کرد: وضعیت در شهرستان به شدت نگران‌کننده شده است، هر کس از دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا تخطی کرده و با سلامت مردم بازی می‌کنند از نظرم ما مرتکب جرم شده و دستگاه امنیتی، انتظامی و اصناف با قاطعیت و بدون واهمه برخورد کنند.

دادستان شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: در برخورد با متخلفان در این حوزه منتظر هیچ دستور و مجوز جدیدی نباشید، بنده به عنوان مدعی‌العموم اجازه برخورد قانونی و اعلام جرم علیه افراد تخطی کننده از مصوبات ستاد مقابله با کرونا را به همه ضابطان قضایی و نیروهای نظارتی و انتظامی می‌دهم.

کد خبر 524613

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha