دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
۰ نفر

قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر محدودیت عرضه از سوی تولیدکنندگان بزرگ افزایش یافت اما افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و نگرانی‌ها نسبت به متوقف شدن روند احیای تقاضا برای نفت، رشد قیمت‌ها را محدود کرد.

نفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت هشت سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۴۲ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت آمریکا با ۱۰ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۳۹ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص قیمت نفت هفته گذشته حدود ۹ درصد رشد کردند.

شمار دکل‌های حفاری فعال نفت و گاز در آمریکا و کانادا هفته گذشته با وجود بالا رفتن قیمت‌ها که باعث شده برخی تولیدکنندگان حفاری را دوباره شروع کنند، به رکورد پایینی سقوط کردند.

گروه اوپک پلاس که شامل اوپک و متحدانش نظیر روسیه است، هنوز درباره تمدید کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز در اوت تصمیم نگرفته‌اند.   با این حال عراق و قزاقستان در نشست روز پنج‌شنبه کمیته نظارتی اوپک پلاس متعهد شده‌اند که پایبندی خود به کاهش تولید را بهبود ببخشند.

قیمت‌های نفت پس از این که در آوریل و مه تحت تاثیر قرنطینه‌های وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و افت شدید تقاضا، سقوط کردند اکنون از بهبود تقاضا برای سوخت حمایت شده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در جهان در مدت ۲۴ ساعت به میزان ۱۸۳ هزار و ۲۰ مورد افزایش پیدا کرده است و بیشترین افزایش در آمریکای شمالی و جنوبی بوده است.

به گفته مایک مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس، آسیب‌های اقتصادی احتمالی ناشی از دور جدید شیوع بیماری کووید ۱۹ احتمالا هر گونه شور و اشتیاق سرمایه‌گذاران را از بین خواهد برد.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بخش‌هایی از جهان مانند پکن و ایالت ویکتوریای استرالیا باعث شده است مقامات محدودیت‌های رفت و آمد را برای مقابله با شیوع بیماری وضع کنند.

کد خبر 524283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha