معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با توجه اهمیت دوره پیش‌دبستانی و احتمال برگزاری کلاس‌های مجازی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در شرایط شیوع کرونا، شیوه‌نامه برگزاری دوره آمادگی را در مناطق دوزبانه شهری، روستایی و عشایری به ادارات کل استان‌ها ابلاغ کرد.

دانش آموزان دوزبانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، با توجه به شرایط غیرقابل‌پیش‌بینی کرونا، تعطیلی مدارس در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، برگزاری کلاس‌های مجازی، ضرورت اهمیت دوره پیش‌دبستانی، تحقق اهداف مهم مربوط به زبان‌آموزی و آمادگی نوآموزان برای ورود به پایه اول دبستان، از سوی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش چارچوب برنامه و شیوه نامه برگزاری دوره آمادگی در مناطق دوزبانه شهری، روستایی و عشایری جهت اجرا به ادارات کل استان ابلاغ شد.

در این شیوه نامه آمده است که کلاس‌های کوتاه‌مدت پیش‌دبستانی (آمادگی) برای بازماندگان از دوره یک‌ساله به‌ویژه در مناطق دوزبانه تشکیل و متناسب با مقتضیات استان و شرایط کرونایی، اقدام لازم برای تداوم آموزش و یادگیری در دوره پیش‌دبستانی صورت پذیرد. حسب ضرورت برگزاری کلاس‌های پیش‌دبستانی دولتی با مشارکت مردم نیز بلامانع است.

همچنین برگزاری کلاس‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی و یا آموزش نیمه‌حضوری و غیرحضوری از طریق فضای مجازی با استفاده از ظرفیت صداوسیمای استانی، شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه شبکه دانش‌آموزی شاد؛ ارتباط با والدین و اعضای خانواده جهت آموزش در خانه، آموزش انفرادی و ... مورد تأکید است.

حسب ضرورت برگزاری کلاس‌های پیش‌دبستانی دولتی با مشارکت مردم نیز بلامانع بوده و ثبت‌نام نوآموزان جذب‌شده در سامانه سناد ضروری است.

متن شیوه‌نامه برگزاری دوره آمادگی در مناطق دوزبانه شهری، روستایی و عشایری: 

کد خبر 524056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha