معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی از ۱۵ شهریور، گفت: پروتکل‌های بهداشتی مربوط به این موارد تدوین شده و وزارت بهداشت بر اجرای آن‌ها نظارت دارد.

گزارش تصویری امتحانات نهایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهندس محسن فرهادی درباره پروتکل‌های بهداشتی مدارس و دانشگاه‌ها که طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است از ۱۵ شهریور ماه بازگشایی شوند، گفت: در زمینه برگزاری کلاس‌ها اعم از دانشجویی یا دانش‌آموزی، پروتکل مروبطه با همکاری متولیان مربوطه یعنی با همکاران وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش برای دانشگاه‌ها و مدارس تهیه شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده که به محض بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، این پروتکل‌های بهداشتی نیز اجرا شود، افزود: این پروتکل‌ها عمدتا بر روی محورهای مربوط به رعایت بهداشت فردی، فاصله‌گذاری اجتماعی، گندزدایی میز و نیمکت‌ها و ... است. از آنجا که فاصله‌گذاری ها باید انجام شود، این احتمال وجود دارد که تشکیل کلاس‌ها به صورت شیفتی باشد و تعداد کمتری از افراد در یک کلاس قرار گیرند.

فرهادی ادامه داد: زیرا کلاسی که ۳۰ نفره باشد و قرار است که در این شرایط کلاس با ۱۵ نفر برگزار شود، یا باید تعداد کلاس‌ها افزایش یابد یا ساعت کار به صورت شیفتی مشخص شود که مدیریت این موارد با آموزش و پرورش است و مدت‌هاست بر روی این موضوع در حال کار کردن هستند. شاید هم برگزاری کلاس‌ها به صورت تلفیق حضوری و الکترونیکی باشد که همه این موارد در جلسات آتی با آموزش و پرورش نهایی می‌شود. نظارت بر اجرای همه این موارد هم بر عهده وزارت بهداشت و هم بر عهده وزارت آموزش و پرورش است.

فرهادی درباره وضعیت بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی نیز گفت: برای خوابگاه‌های دانشجویی نیز پروتکل‌های مجزایی را  تحت عنوان پروتکل‌های خوابگاهی تدوین کرده‌ایم. البته توصیه ما این است که تا حد ممکن از خوابگاه‌ها استفاده نشود و شرایطی ایجاد شود که دانشجو در شهر خودش کلاس‌ها را ادامه دهد. البته طبیعتا حضور برخی افراد و دانشجویان در خوابگاه‌ها لاجرم است که در این زمینه نیز پروتکل‌های بهداشتی مربوط به آن را اعلام کرده‌ایم و در سایت مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بارگذاری شده‌اند.

کد خبر 523870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha