رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: اختلاس‌های میلیاردی به‌دلیل غفلت از یاد خدا و فراموشی آخرت و مرگ شکل می‌گیرد.

مهدی طائب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام مهدی طائب در همایش راهبردی کنگره گام دوم تبلیغ که ظهر امروز با حضور جمعی از مدیران استان، اساتید مدارس علمیه، ائمه جماعات، فعالان قرآنی و فرهنگی جهادی و فعالان هیئات مذهبی در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، اظهار داشت: تبلیغ دین دارای جایگاه مهمی در جمهوری اسلامی در طول ۴۱ سال گذشته است.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار افزود: تبلیغ دین، در حاکمیت دینی جمهوری اسلامی، امری جدید و تازه نیست و در این زمینه صاحب تجربیاتی هستیم. در تبلیغ دین دو موضوع ثوابت و متغیرها مطرح می‌شود که ثوابت شامل محتواهای دین و متغیرها شامل ابزار و شیوه‌ها و نوع بیان می‌شود.

طائب تصریح کرد: محتوای دین همان است که طبق قرآن‌کریم هیچ انسانی حق ندارد آن را تغییر دهد و مطلب دیگری را انتخاب کند، در واقع، محتوای دین، همواره ثابت است‌.

وی گفت: اگر حضرت آدم از بهشت رانده شد، به این دلیل بود که از محتوا فاصله گرفت و از سخن خدا غافل شد و با شیطان به مذاکره پرداخت، اگر انسان از ثوابت فاصله گرفت، از خدا دور می‌شود. متغیرها شامل همان امکانات و ابزاری است که در طول زمان تغییر می‌کند و در تبلیغ دین نیز در هر دوره‌ای این ابزارها دچار تغییر و دگرگونی شده‌اند.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار بیان کرد: در اوایل انقلاب تنها دو شبکه تلویزیونی وجود داشت که ۸۵ درصد از جمعیت کشور را نیز پوشش نمی‌داد و امروز انواع و اقسام شبکه‌ها و کانال‌ها پا به میدان گذاشته و ابزار نوینی در جهت تبلیغ شکل گرفته است. امام خمینی(ره) در دوران انقلاب هیچ‌گاه از ثوابت فاصله نگرفت و هراسی به دل راه نداد و همه چیز را در خدا می‌دید، به طور کلی در زندگی اگر از یاد خدا و آخرت فاصله گرفتیم، دچار خسران می‌شویم، پس در تبلیغ اگر از یاد خدا و آخرت غافل شدیم در واقع محتوا را از یاد برده‌ایم.

طائب  گفت: امام علی(ع) به کارگزاران خود فرمود ۲ چیز هراسناک است، کسی که دچار بلندی آرزوها شود و دیگری آخرت و مرگ را از یاد ببرد، این اختلاس‌های میلیاردی به دلیل غفلت از یاد خدا و فراموشی آخرت و مرگ شکل می‌گیرد. مساجد، یکی از ارکان مهم در تقویت یاد خداست و مبلغین باید به وضعیت مساجد و پیوند میان نسل جوانان در این مراکز فرهنگی توجه داشته باشند.

کد خبر 524025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    3 0
    عجب واکنشی داشت خدا پدرشو بیامرزه تمام اختلاسگرها کاسه کوزه هاشونو جمع کردند دیگه بعیده ازیادخداغافل بشن ودست به چنین کارهای حرامی بزنند
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    عجب کشفی عجب پندی