حجت الاسلام طائب با گفتاری پیرامون چرایی دعا و تصریح به اینکه در این عالم همه کارها با دعا راه می افتد؛ با استناد به آیه ادعونی استجب لکم، گفت : اگر هنگام دعا،خالصانه بخواهی بدون هیچ شرطی به اجابت می‌رسد.

مهدی طائب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبستان،  حجت الاسلام مهدی طائب، در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان گفت: اگر از دشمن ترسیدید و در شرایط کنونی که این بیماری ساختگی دست دشمن حمله کرده؛ حضرت می فرماید چرا به این آیه و ذکر پناه نمی برید؟ زیرا دیدم خدا بعد از این فرمود فانقلبوا بنعمة الله/ تعجب می کنم از کسی که دچار اندوه و افسردگی شده چرا به لااله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین پناه نمی برد زیرا خداوند بعد از آن فرمود فاستجبنا له و نجیناه من الغم.../ تعجب می کنم کسی که مورد حیله و مکر قرار گرفته و پناه نمی برد به «و افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد» زیرا بعد از آن فرمود«فَوَقاهُ اللَّهُ سَیِّئاتِ ما مَکَرُوا ...» دعای اینها را اجابت کردم و از هر چه قرار بود آسیب به اینها برسد آنان را حفظ کردم.

وی در همین باره خاطرنشان کرد: خدا می داند با این ویروس چه در سر داشتند برای ما؛ اما با آمدن این ویروس در ایران بسیجیان ریختند در خیابان {و شروع به کار کردند} کادر درمان گفتند ما تلاش خود را می کنیم بقیه آن با خدا است و... لذا بعدها معلوم خواهد شد خداوند چگونه مکر اینها {سازندگان ویروس} را به آنها برگردانده‌ است.

حجت الاسلام طائب افزود: ۴۰ سال علیه ما مکر و حیله شده کجا در درون سیستم های پیچیده و سابقه دار آنها هستیم؟ اما کم کم کشف می شود این ویروس‌ علیه ما هست؛ اگر با دعای درست در خانه خدا رفتی آنچه از تو پنهان و برای اثرگذاری کار لازم است؛ داده می شود.

وی ادامه روایت را بیان کرد و گفت: حضرت می فرماید تعجب می کنم از کسی که دنیا می خواهد چرا به «ماشاءالله لاقوه الابالله پناهنده نمی شود؟» که خداوند بعد از آن فرمود (وَلَوْلَآ إِذْ دَخَلْتَ جَنَّتَکَ قُلْتَ مَا شَآءَ اللَّهُ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ إِن تَرَنِ أَنَاْ أَقَلَّ مِنکَ مَالاً وَ وَلَداً/ ۳۹ کهف)

رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار مهمترین خواسته در شب قدر را رهایی از آتش عنوان کرد و بیان اینکه خداوند را به هزار و یک اسم می خوانیم که «خلصنا من النار» را طلب کنیم؛ افزود: اندوه را دشمن بر ما آورده خیلی ها با این بیماری اندوهناک شدند و امسال لیالی قدر یادآوری خیلی از امور آخرتی است زیرا در آخرت هم «یفرالمرء من اخیه....» است و امسال لیالی قدر در نهایت غربت برگزار می شود گرچه در ایران به برکت رهبری مساجد باز شد اما در سایر کشورها مساجد بسته است.

وی با تأکید بر اینکه باید از خدا خواست تا مقدرات ما به گونه ای باشد که اعمال ما باعث نشود برای خود آتش درست کنیم؛ محبت اهل بیت را عنایتی از جانب خداوند بین ما و ایشان دانست که موضوع مهمی است.

کد خبر 513024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    4 0
    همانطور که در مقابله با دشمن پشتکار دارید یک کاری کنید مردم از اینهمه مصیبت خلاص شوند
  • irani IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    4 25
    چقدر حرف های نامربوط گفته! کاش بجای این حرف ها یه ذره فکر می کرد!
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    6 1
    توهم.توهم.توهم بس کنید الان شرق یهای کمونیست و بدور از دین شدند دوستان خوب ما
  • علی علیمحمدی IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    10 2
    دلها دیگر با خداوند بزرگ صاف نیست پس آقای طائب دنبال چه میگردی