معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پیرو تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ رسمی وزارتی سالن‌های سینما و تئاتر که به دلیل پیشگیری از بیماری تعطیل شده بودند، در این استان امروز یکم تیرماه همزمان با سراسر کشور بازگشایی شدند.

سینما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ‌ تمامی مراکز تجمع فرهنگی، سینماها و سالن‌های تئاتر در سطح کشور به منظور پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا از روز ۲۴ اسفندماه سال ۹۸ تاکنون تعطیل بودند.  

محمدرضا محمدی عصر یکشنبه اول تیرماه افزود: البته آغاز فعالیت مجدد سالن‌های سینما و تئاتر منوط به ثبت‌نام مسئولان هر واحد در "سامانه سلامت" و دریافت کد رهگیری است.  

وی ادامه داد: پروتکل بهداشتی لازم‌الاجرا برای سالن‌های سینما و تئاتر شامل ۱۶ بند به‌طور کتبی به صاحبان این مکان‌های فرهنگی ابلاغ شده و همه آنها ملزم به رعایت تمام مفاد دستورالعمل بهداشتی پس‌از بازگشایی هستند.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همچنین به منظور تاکید بر رعایت موازین بهداشتی نشستی آموزشی با حضور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیران و کارکنان سالن‌های سینما و تئاتر برگزار و مفاد پروتکل‌های بهداشتی برای آنها تشریح شده است.

وی افزود: امروز یکم تیرماه به مدیران آن گروه از سالن‌های نمایش پردیس‌های سینمایی مشهد که تا آخر وقت اداری دیروز ۳۱ خرداد در "سامانه سلامت" ثبت‌نام، کد رهگیری دریافت و به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرده بودند اجازه بازگشایی داده شد.

محمدی ادامه داد: دیگر سالن‌های سینما و تئاتر نیز پس‌از طی همین فرایند اجازه بازگشایی دارند.  

وی گفت: همچنین در صورتی که هریک از صاحبان سالن‌های تئاتر و سینما، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند بر اساس ضوابط و قوانین ابلاغی مورد برخورد واقع خواهند شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به مدیران سالن‌های سینما و تئاتر بطور موکد توصیه شده که کار فروش بلیت را از طریق اینترنت انجام دهند.  

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۵۰ سالن سینما با ۱۰ هزار صندلی و ۱۶ موسسه سینمایی دارد. ۱۲۰ نفر در این مجموعه‌های فرهنگی شاغل هستند.

همچنین ۵۴ سالن تئاتر با ۴۳ گروه نمایشی ثبت شده در سطح استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

کد خبر 523999

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha