مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ارائه خدمات غیر حضوری به بازنشستگان کشوری خبر داد و افزود: با افزایش حق عائه مندی و اولاد میانگین ۱۵۰ هزار تومان به حقوق ها اضافه می شود.

بازنشسته

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، اکبر افتخاری اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته در کمیته ویژه همسان‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان کشوری این موضوع مطرح و در نهایت با حمایت سازمان برنامه و بودجه، موافقت شد تا هزینه عائله‌مندی و حق اولاد بازنشستگان کشوری ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی گفت: با افزایش ۵۰ درصدی حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری به طور میانگین ۱۵۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان افزایش پیدا می‌کند. افزایش‌ها برای افرادی که یک فرزند دارند حدود ۱۲۰ هزار تومان، دو فرزندها حدود ۱۴۰ و سه فرزندی‌ها حدود ۱۷۰ هزار تومان است.

افتخاری تاکید کرد: پرونده این موضوع در ماه جاری بسته می‌شود و همه بازنشستگان کشوری از افزایش ۵۰ درصدی حق اولاد و عائله‌مندی برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: ابتدا قرار بود حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان ۱۵ درصد افزایش پیدا کند اما بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری که باید کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان و وظیفه بگیران معادل شاغلین افزایش پیدا کند و با توجه به اینکه امسال اعتبارات فصل دهم این قانون در مورد شاغلین با افزایش ۵۰ درصدی روبرو بود؛ به همین دلیل تلاش کردیم تا این ماده شامل حال بازنشستگان نیز شود.

وی در خصوص ارائه خدمات غیرحضوری به بازنشستگان کشوری نیز گفت: چند ماه قبل مرکز تماسی راه اندازی کردیم که تا کنون در دو شیفت کار می‌کرد اما در تیر ماه این مرکز تبدیل به مرکز تماس ۲۴ ساعته می‌شود.

افتخاری با اشاره به اینکه از ابتدای خرداد سرانه درمان بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری از ۶۰ به ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافت گفت: بر همین اساس پوشش‌های درمان تکمیلی نیز افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: بازنشستگان برای مراجعه به مراکز درمانی نیاز به معرفی نامه و مراجعه به شعب ندارند و می‌توانند با کارت ملی خود به مراکز درمانی مراجعه و از خدمات درمانی بهره مند شوند.

وی همچنین در خصوص پوشش خدمات بیمه‌ای و دندانپزشکی بازنشستگان گفت: از دو هفته قبل با تمهیدات در نظر گرفته شده بازنشستگان می‌توانستند برخی از خدمات بیمه‌ای را با تخفیف و تقسیط استفاده کنند و در حوزه دندانپزشکی نیز یک الی دو ماه آینده بازنشستگان می‌توانند با تخفیف از این خدمات برخوردار شوند.

کد خبر 523906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    23 2
    باسلام اقایان مسیول مگرمستمری بگیران تامین اجتماعی باکشوری چه فرقی میکنند صندوق دارند بیمه تکمیلی باخدمات عالی وافزایش حقوق بدون معطلی میخواهم بپرسم مگرما ایرانی نیستیم مگر عدالت پیشه کارشمانیست کمی انصاف هم خوبه
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    27 5
    یارب روا مدار که گدا معتبر شود .
  • حسنی IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    17 1
    چرا تبعیض بین بازنشستگان
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    22 3
    واقعا150تومان خبرخوش حساب میشه بااین تورم چی میشه
  • ناشناس IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    14 4
    با این تورم ونگرانی 150 تومن کجا خوشحالی داره
  • ایرانی IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    7 1
    دارا اگر نادار شود دستش بگیر نادار اگر دارا شود پستش بگیر
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    حق اولاد وحق عائله مندی به همه ندادی ماکه سرپرست نیستیم وسه تا بچه ومتاهل کجا بود ۱۵۰ تومان شرایطش چی بود اشاتان یا املاتان خرابه وقتی میگی همه چرا به تعدادی می دی
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    اموزش وپرورش به مجردها حق عائله مندی می ده شما به متاهلها هم نمی دی این کجاش عدالته
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    1 1
    من یک زن باز نشسته کشوری هستم که اگر فوت کنم پرونده ام بسته میشود وهیچی به کسی تعلق نمیگیره پس لا اقل تا زنده ام حق مسکن واولاد به ما زنان نیز بدهید متشکرم .خدا نگهدار
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    1 1
    تکلیف وام ازدواج بازنشستها چی شد من این دوساله منتطرشم همه شرایطو هم دارم
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    1 1
    ضایع کردن حق بازنشستها وگرفتن ارامش از انها ایحا دغدغه مالی برای انها چگونه با ارامش خوابتان می برد
  • علي حسيني IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    جای تاسف داره که اینقدر به بازنشستگان تامین اجتماعی که صدقه سر این قشر به کرسی ریاست نشسته‌اند فقط جای امام خالی
  • ناشناس IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    بی انصاف این واقعا خبر خوشه خیلی ..... خودتان با این حقوق می توانید زندگی کنید
  • سروش IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    والامن یک بازنشسته کشوریم. چه خدمات درمانی ، ویزیت که می پردازیم ، داروهم که مجانی نیست ، آزمایشات هم که فقط ۶۰ درصدش وبرمی گردونن. واقعا خودشون وکشتن با این خدمات .
  • ناشناس IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    خانم های بازنشسته حقی ندارند افزایش چرا شامل خانم ها نمی شود مگر ما آدم نیستیم باز هم در حق خانم ها اجحاف؟