رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: بازگشایی سینماها به‌دلیل شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا در این استان، ۲ هفته به تعویق افتاد و سینماهای استان از ۱۴ تیرماه ۹۹ بازگشایی خواهد شد.

سينما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امین مرادی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت بحرانی استان در این ایام، همسو با برنامه‌های ستاد استانی مقابله با کرونا بازگشایی مجدد سینماها که قرار بود از اول تیرماه در سطح کشور باشد در استان کردستان دو هفته به تعویق افتاد.

وی با گرامیداشت یاد شهدای سلامت استان کردستان و قدردانی از کادر سلامت به عنوان جهادگران عرصه مبارزه با ویروس کرونا افزود: وضعیت استان در شرایط بحرانی و قرمز قرار گرفته و می‌طلبد تا با بسیج همگانی به مبارزه با این بیماری برویم.

مرادی با درخواست از مردم در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، اضافه کرد: تنها راه مبارزه با این بیماری همکاری و همراهی همگانی است و امیدواریم با تلاش‌های انجام شده و مشارکت مردم از این شرایط بحرانی با کمترین آسیب عبور کنیم.

رئیس حوزه هنری کردستان با قدردانی از جامعه هنری استان در مشارکت در آگاهی‌سازی اجتماعی، یادآور شد: هر چند هنرمندان در این شرایط به‌واسطه تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری دچار آسیب‌های فراوانی شدند اما همچنان به عنوان تأثیرگذاران اجتماعی در امر اطلاع‌رسانی و ایجاد فضای امید آفرینی تلاش کردند.

وی گفت:با توجه به تعطیلی ۴ ماهه سینماها و ضرر هنگفت صنعت سینما می توانستیم از اول تیر با در نظر گرفتن شرایط تعیین شده فعالیت‌های سینمایی را آغاز کنیم اما در رایزنی که با رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شد بازگشایی سینماها با ۲ هفته تأخیر به ۱۴ تیر ماه موکول شد.

مرادی با آرزوی سلامتی برای تمامی عزیزانی که به نوعی درگیر این بیماری شده‌اند، تاکید کرد: امیدواریم در این مدت با تلاش و برنامه‌ریزی مسئولان استانی و همراهی مردم شاهد فروکش کردن شرایط بحرانی استان باشیم.  

هم اکنون استان کردستان سه سالن سینمایی در سنندج و یک سالن در بیجار متعلق به حوزه هنری و یک سالن سینمایی متعلق به بخش خصوصی در مریوان دارد

با برنامه‌های زیر ساختی حوزه هنری کردستان ساخت پردیس سینمایی سقز با سه سالن سینمایی و تبدیل پردیس سینمایی بهمن سنندج به ۷ سالن و سینما آزادی بیجار به ۳ سالن آغاز شده و مقدمات ساخت سینما در قروه نیز در دستور کار حوزه هنری قرار گرفته که با بهره‌برداری از این سالن‌ها سرانه صندلی در استان به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

کد خبر 523788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha