رئیس کل دادگستری گلستان هشدار داد این استان نه تنها برای مفسدان اقتصادی بلکه برای آن دسته از افراد و مسئولانی که برای سرمایه‌گذاران کارشکنی می‌کنند، جایی ندارد.

اقتصاد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، هادی هاشمیان شنبه ۳۱ خرداد در نشست خبری به مناسبت گرامی داشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: ظرفیت‌هایی که گلستان برای سرمایه‌گذاری دارد، کمتر استانی در کشور از آن برخوردار است.

وی افزود: با افراد و مسئولان دستگاه‌هایی که باعث فرار سرمایه‌گذار از استان گلستان می‌شوند، برخورد شدید قضایی خواهد شد.

رئیس دادگستری گلستان همچنین با هشدار به مفسدان اقتصادی گفت: ۶ مفسد اقتصادی در این استان که محکومیت آنها بیش از یک میلیارد ریال است، معرفی شدند.

مطابق تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی اسامی افرادی که فساد مالی و محکومیت آنها بیش از یک میلیارد ریال باشد، اعلان عمومی می‌شود.

هاشمیان افزود: میرحسین شجاعی، ابوالحسن فاضلی و آق اویلی رادنیا به اتهام مشارکت در اخلال نظام اقتصادی به ترتیب به ۹ و پنج سال حبس و پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی اضافه کرد: همچنین عبدالعزیز متمکن دیگر مفسد اقتصادی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی با ایجاد سایت و فروش اکانت‌های شرط‌بندی به یک سال حبس و ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی و رد مال به میزان پنج میلیارد ریال محکوم شد.

رئیس دادگستری گلستان گفت: نرگس خراسانی دیگر متهم فساد اقتصادی با شکایت شهرداری علی‌آباد کتول به چهار سال حبس و انفصال از خدمت و جزای نقدی و خواهر وی شهربانو خراسانی نیز به جرم معاونت در اختلاس به ۶ ماه حبس محکوم شدند.

هاشمیان افزود: داریوش خواجه وند متهم پرونده دیگر مفاسد اقتصادی است که در شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری گرگان به جرم اخذ رشوه علاوه بر دو سال حبس و انفصال دائم از خدمت، جزای نقدی به مبلغ دو میلیارد و ۲۱۲ هزار ریال محکوم شد.

وی در ادامه از راه‌اندازی کارگروه گسترش عدالت و احقاق حقوق عامه در دادگستری گلستان خبر داد و گفت: این کارگروه با رسیدگی به پسماند شهرستان آزادشهر و زمین‌های به غیر عدل واگذار شده توسط یکی از سازمان‌های اجرایی و دولتی در مرکز استان فعال شد.

هاشمیان، تقویت عدالت‌خواهی را یکی از محورهای مهم دستگاه قضایی در دوره جدید مدیریت این قوه اعلام و تصریح کرد: تحول در قوه قضاییه با رویکرد مردمی بودن، فسادستیزی و مطالبه‌گری آغاز شده است.

رئیس دادگستری گلستان همچنین گفت: سالانه ۴۰۰ هزار پرونده در دادگاه‌های شورای حل اختلاف، دادسرا، بدوی و تجدیدنظر گلستان ثبت می‌شود که ۲۰۰ هزار فقره آن پرونده واقعی (پیگیری) است.

وی به کاهش ۱۶ هزار و ۴۵۴ پرونده انواع جرم در گلستان طی سال ۹۸ در مقایسه با سال قبل از آن اشاره و اضافه کرد: جرم توهین ۲۲ درصد، تهدید ۲۰، ضرب و جرح ۱۸.۲، تخریب ۱۴ و سوانح رانندگی ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مطابق سرشماری و نفوس مسکن سال ۹۵ در استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

کد خبر 523743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha