رئیس سازمان پزشکی قانونی کل کشور از افزایش تغییر جنسیت در خانم‌ها خبر داد و گفت: در حوزه اخلال جنسیتی در سال گذشته ۵۸۰ پرونده بوده که ۴۰۰ پرونده مربوط به خانم‌ها بوده که ۱۰۳ مورد آن تایید شده است.

عباس مسجدی آرانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عباس مسجدی آرانی گفت: ما در سراسر کشور ۱۰ آزمایشگاه ژنتیک داریم و ۹۲ هزار نمونه کشف و ۲۰ هزار پروفایل احصا و ۱۶ هزار داده بارگذاری شده است. ما در حوزه قصور پزشکی ۹۸۸۴ پرونده داشتیم که تعداد ۴۰۰۱ محکومین و ۵۲۸۳ تبرئه را داشتیم.

وی درباره میزان تشکیل پرونده سقط جنین نیز بیان کرد: بیش از ۱۲ هزار پرونده برای سقط داشتیم که ۲.۶ کاهش داشتیم. دادستان کل ماموریت یافته که جلسه‌ای با وزارت بهداشت و سازمان پزشکی و... داشته باشیم و آمار رشد سقط‌های جنایی بررسی شود.

مسجدی آرانی درباره اخلال جنسیتی نیز آماری ارائه داد و گفت: در حوزه اخلال جنسیتی در سال گذشته ۵۸۰ پرونده بوده که ۴۰۰ پرونده مربوط به خانم‌ها بوده و تغییر جنسیت در خانم‌ها افزایش یافته و ۱۰۳ مورد آن تایید شده است و ۱۸۰ پرونده مربوط به آقایان که ۵۶ مورد آن تایید شده است.

وی گفت: سال گذشته ۲۸ و ۹ دهم درصد افزایش پرونده شخصیت هم برای عفو و هم عدم تحمل کیفر را داشتیم که بسیار مهم بود البته محدودیت‌هایی را در حوزه تخصصی و مالی داریم که نتوانستیم برای همه آنها پرونده تشکیل دهیم که ان‌شاءالله رفع خواهد شد.

  • مسئول اعلام حوادث در آبان ماه سال 98 دولت و وزیر کشور است

رئیس سازمان پزشکی قانونی کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در خصوص حوادث آبان ماه سال ۹۸ چرا شبهاتی در خصوص پزشکی قانونی مطرح شد علی‌الخصوص نامه جعلی که در خصوص این سازمان مطرح شد؟ گفت: دستگاه قضایی و سازمان پزشکی براساس مر قانون عمل می‌کند و دشمنان خارجی و عناصر داخلی‌شان آن را دنبال می‌کنند و دنبال سوء استفاده هستند. نامه جعلی را دیدید و شتاب زده و عجولانه و غیر فنی بود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی افزود: ما بر اساس دستوراتی که از مرجع قضایی داریم نظرات را اعلام می‌کنیم. شورای امنیت کشور مسئول اعلام حوادث بود و با دولت و وزیر کشور است و ما از روز اول با تمام احترام به ارباب رجوعان به سازمان، گفتیم که مسئولش آنها بودند.

وی افزود: بیش از آن چیزی که باید توجه کرد سو استفاده دشمنان است. خوشبختانه وزیر کشور آمار را شفاف اعلام کرد و با مردم صحبت شفافی داشت و نامه‌های جعلی را دیدید که خنده‌آور بود. سازمان ما شفاف و براساس قانون عمل می‌کند.

کد خبر 523667

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha