دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

مصطفی پورمحمدی که تصور می شد پایدار‌ترین وزیرکابینه نهم باشد از امروز با صفت وزیر سابق کشور شناخته می‌شود.

صبح امروز مراسم تودیع پورمحمدی با عنوان«به پاس خدمت و صبوری» برگزار شد تا هاشمی سرپرست جدید وزارت کشور معارفه شود. حضور تعداد زیادی از شخصیت‌ها از جمله برخی مسئولان وزارت کشور، داوودی معاون اول رئیس‌جمهور و برخی اعضای کابینه، برخی نمایندگان مجلس، برخی دبیران کل احزاب، علی لاریجانی، روح‌الله حسینیان، احمدی مقدم، چمران و... در این مراسم‌ از ویژگی‌های تودیع هشتمین عضو خارج شده از کابینه نهم بود.

حضور پررنگ و بی‌سابقه خبرنگاران و عکاسان در این مراسم ‌ به‌طوری بود که ورود‌ پورمحمدی‌ را با مشکل روبه‌رو کرد.فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز در مراسم تودیع «مصطفی پورمحمدی» و معارفه «سیدمهدی هاشمی» به‌عنوان سرپرست وزارت کشورگفت: آقای پورمحمدی در دوران وزارت خود با صبر، درایت و علم مسائل را پیش می‌برد.به گزارش ایسنا سردار احمدی مقدم با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: حتی گاهی اوقات ایشان از حق خود می‌گذشتند تا دایره همکاری‌ها متزلزل نشود. فرمانده نیروی انتظامی همچنین به سوابق هاشمی، سرپرست وزارت کشور و خاطراتی که با وی در صحنه دفاع مقدس داشته اشاره کرد و گفت: ایشان از گردنه‌های سخت مبارزه و جهاد عبور کرده‌اند و برادری آب‌دیده و با کفایت هستند و من هر وقت ایشان را می‌بینم یاد شهدا و خاطرات شیرین دفاع مقدس می‌افتم.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: مسئولان باید با روی خوش و پرتلاش کار را آغاز کنند و با همان روحیه پایان کار را بپذیرند. قطعا ملت و مردم از مسئولان انتظار دارند که چنین روحیه‌ای را در کارها داشته باشند.
وی ادامه داد: ما شورایی‌ها که حدود 110 هزار نفر هستیم از خدمات و تلاش‌های وزیر کشور و تعاملی که با شوراها داشته‌اند، تشکر می‌کنیم‌.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در مسائل کاری پیش می‌آید به خاطر مسئله خدمت است و این مسائل چیزی نیست. در واقع اگر بحث واختلاف نظری در مسائل کاری پیش می‌آید مباحث طلبگی است و خوب است که مباحث باز شود؛ چراکه این مباحث همه برای این است که خدمت به مردم بهتر و سریع‌تر صورت بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه آقای پورمحمدی به شوراها معتقد بودند و از تفکر شورایی حمایت کردند گفت: آقای پورمحمدی از شوراها که از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی هستند حمایت خوبی داشتند. چمران همچنین با اشاره به سوابق هاشمی سرپرست جدید وزارت کشور گفت: با ایشان نیز از نزدیک کار کرده‌ایم و انتظار داریم که در این حوزه که مشغول به کار شده‌اند با دیدی وسیع‌تر و بازتر به مسائل بنگرند؛ چراکه کسی که در این سمت قرار می‌گیرد باید با دید وسیع‌تر به همه مسائل کشور اشراف داشته باشد.
وی گفت: امیدواریم آقای هاشمی وسیع‌تر به مسئله شوراها بنگرند تا زمینه برای ارتقای هرچه بهتر این نهاد میسر شود. مراسم تودیع پور‌محمدی و معارفه هاشمی تا زمان انتشار روزنامه ادامه داشت؛ مشروح این خبر را  فردا در همشهری بخوانید.

کد خبر 52353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز