جانشین فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: یک فروند کشتی غیرمجاز صید ترال حامل ۳۲ تن انواع ماهی توسط مرزبانان شهرستان جاسک توقیف شد.

ترال

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ عبدالله لشکری شنبه ۳۱ خرداد با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: مرزبانان جاسک دریک عملیات هماهنگ حین گشت زنی و کنترل حوزه استحفاظی خود، در سه مایلی ساحل «کوه مبارک» به یک فروند کشتی در حال صید برخورد که بلافاصله شناور را موردبررسی قراردادند.

جانشین فرمانده مرزبانی هرمزگان بیان داشت: مرزبانان در بازرسی از شناور صیادی، ۲۰۰ متر تور صیادی غیرمجاز ترال و مقدار ۳۲ تن انواع ماهی را کشف کردند.

سرهنگ عبدالله لشکری اظهار کرد: ارزش محموله کشف‌شده ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: در این راستا ۱۵ قاچاقچی صید غ ترال دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای گذراندن سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شدند.

صید ترال که یکی از دغدغه‌های جدی صیادان و کارشناسان و صاحب‌نظران این استان بوده، از سال‌های گذشته در استان هرمزگان آغازشده و همین امر آسیب‌های زیادی به ذخایر، صیدگاه‌ها و زیست‌گاه‌های آبزیان خلیج‌فارس وارد کرده و تهدید جدی برای صیادان این منطقه است.

در روش صید ترال، صیادان با استفاده از توری به شکل کیسه که انتهای آن کاملاً بسته‌شده است و کشیدن آن با شناور ترال در نزدیکی بستر کف دریا یا لایه‌های میان آبی و بافاصله از کف دریا اقدام به صید آبزیان موردنظر می‌کنند.

صید ترال کف دریا را جارو می‌کند و نه‌تنها نسل آبزیان را از بین می‌برد، بلکه شاید نسلی از انسان‌ها را هم از دیدن آبزیان محروم کند.

کد خبر 523471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha