شهردار منطقه یک تهران توضیحاتی درباره تخریب ملکی در جماران متعلق به نهاد ریاست جمهوری ارائه کرد.

شهرداري تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حمید موسوی در مورد جزئیات این تخریب، با بیان اینکه ۶ سال پیش مجوز گودبرداری در ملکی متعلق به نهاد ریاست جمهوری در جماران صادر شد و در نهایت یک گود ۱۴ متری حفاری شد، گفت: اما بعد از مدتی این گود به حال خود رها شد و به مرور زمان به علت عمر محدود سازه نگهبان در زمره گودهای پرخطر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیش از سال جدید، نهاد ریاست جمهوری نسبت به تکمیل ساخت‌وساز و درخواست اخذ پروانه نیز اقدام کرد، افزود: کاربری ملک، مسکونی و بر اساس ضوابط طرح تفصیلی دارای تراکم ۳۰۰ درصد است و بر خلاف برخی اخبار منتشر شده، این ملک باغ نیست و به عبارتی مستند به مصوبه کمیسیون ماده هفت از سال ۹۳ نوعیت ملک، باغ نیست و همچنین تائیدیه جدید کمیسیون ماده ۷ مبنی بر باغ نبودن را نیز دارد.

شهردار منطقه یک تهران با تاکید بر اینکه بر اساس ضوابط طرح ویژه مصوب ساماندهی محدوده جماران، در شورایعالی شهرسازی در مجاورت حسینیه شماره یک، تعداد طبقات مجاز بصورت دو طبقه روی زمین است، افزود: طرح ارائه شده بصورت دو طبقه روی زمین و سه طبقه زیرزمین ارائه شده است که منطبق بر ضوابط طرح تفصیلی‌ است و همچنین بر اساس پهنه ملک، می‌توانستند ۷۰ درصد سطح اشغال داشته باشند؛ اما حدود ۶۰ درصد ساخت‌وساز داشتند که کمتر از ضوابط طرح تفصیلی شهر تهران است. همچنین رعایت بر اصلاحی و شیب زیاد زمین (اختلاف ۹ متری شمال و جنوب زمین) شرایط خاصی را بوجود آورده است.

موسوی با بیان اینکه در حین اجرای کار، مأموران شهرداری متوجه ساخت یک نیم‌طبقه بر خلاف ضوابط مصوب شدند که عصر روز گذشته، مأموران اجرائیات نسبت به تخریب آن اقدام کردند، افزود: این ملک متعلق به نهاد ریاست جمهوری است و ملک شخصی نیست؛ اما متاسفانه در فضای مجازی اخباری مبنی بر تخریب ملک رئیس جمهور منتشر شده است که صحت ندارد.

موسوی افزود: این ملک متعلق به نهاد ریاست جمهوری است و در حال حاضر نیز سازنده بنیاد مسکن است.

از روز گذشته اخباری در فضای مجازی مبنی بر تخریب ملک حسن روحانی رئیس جمهور در جماران منتشر شده است.

کد خبر 523353
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha