خبرهای مرتبط با احمدی نژاد در تعطیلات آخر هفته گذشته داغ بود. از امکان معاون اولی او در دولت احتمالی جلیلی تا قصد فرار یکی از مدیران احمدی نژادی.

محمود احمدی نژاد

به گزارش همشهری آنلاین، شرق نوشت: محمد مهاجری روزنامه‌نگار اصولگرا در واکنش به دادگاه اکبر طبری با هشتگ‌های هاشمی‌شاهرودی، قوه قضائیه و احمدی‌نژاد نوشت: «شنیده‌ام با شروع رسیدگی به پرونده اکبر طبری یکی از مدیران دولت احمدی‌نژاد که از زمان مرحوم هاشمی‌شاهرودی با قوه قضائیه ارتباطات مفسده‌انگیزی داشت، قصد خروج از کشور را دارد که به دلیل کرونا هنوز موفق نشده. زمان مناسبی برای بررسی فسادهای باند احمدی‌نژاد و رابطه‌شان با طبری است».

  • عضو جبهه پایداری:  پرونده احمدی نژاد سنگین‌ است

خبرآنلاین نیز نوشت: قاسم روانبخش، عضو شاخص جبهه پایداری، می‌گوید رفتارهای احمدی‌نژاد سنخیتی با اصولگرایی ندارد و نمی‌توان از او حمایت کرد.

او با اشاره به ضرورت اصلاح قانون انتخابات، گفت: باید توجه داشته باشیم که شورای نگهبان قرار است فردی را تأیید صلاحیت کند که بعد از مقام معظم رهبری در جایگاه نخست اجرائی قرار می‌گیرد. متأسفانه قانون انتخابات در کشور ما آن‌قدر ایراد دارد که هر فردی به خود اجازه می‌دهد برای حضور در مسند ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کند و پس‌ازآن «وزارت کشور» و «شورای نگهبان» مجبور می‌شوند با صرف زمان و هزینه به بررسی صلاحیت این دست از افراد بپردازند. احمدی‌نژاد با وجود تلاش‌هایی که انجام می‌دهد، این امکان را ندارد که از سد شورای نگهبان عبور کند؛ زیرا پرونده ایشان حتی از آنچه در سال ۹۶ بود، سنگین‌تر نیز شده است و با معرفی آقایان «مشایی» و «بقایی» سعی در حمایت از اطرافیان خود داشت؛ ولی به نتیجه نرسید.

عضو جبهه پایداری با تأکید بر اینکه رفتارهای احمدی‌نژاد سنخیتی با اصولگرایی ندارد، گفت: «رفتارها»، «شعارها» و «تفکرات» چند سال اخیر آقای احمدی‌نژاد به‌هیچ‌عنوان سنخیتی با تفکر اصولگرایی ناب ندارد و نمی‌توان از چنین فردی برای انتخابات حمایت کرد. بنده انکار نمی‌کنم که در گذشته بخشی از اصولگرایان ازجمله خود بنده از ایشان حمایت کرده‌ایم و در دولت نهم نیز موفقیت‌های چشمگیری داشت؛ اما داستان امروز آقای احمدی‌نژاد کاملا متفاوت از گذشته شده است.

  • احمدی‌نژاد معاون اول سعید جلیلی می شود؟ 

عباس امیری‌فر مشاور وریاست شورای فرهنگی و امام  جماعت مسجد سلمان نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم  در بخشی از گپ و گفتی که با خبرآنلاین داشت، تلاش احمدی نژاد برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد و گفت: من با دوستان که مذاکره می کنم شواهدی وجود دارد که آقای احمدی نژاد تیم سابقش را در دفترش عوض کرده است و افراد داناتری را آورده است و دیگر اسمی از آقای بقایی و مشایی نیست یعنی اصلا دیگر در دفتر رفت و آمدی ندارند و یعنی تغییراتی ایجاد شده است.

وی گفت: با روحیاتی که من از آقای احمدی نژاد می شناسم تغییر مواضع می دهد یعنی اینگونه نیست که حتما روی موضع خودش باشد و الان هم با گذشت ۸ سال با تجربه ای که به دست آورده است این روحیه را دارد که بخواهد در گذشته خود تجدید نظر کند و اشتباهات خود را در گذشته تکرار نکند.

امیری فر تصریح کرد: اگر این کار را بکند طبیعی است که اقبال به او زیاد است، اقبال در این حد است که اگر شخصی هم مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد، مثلا شخصیتی مانند آقای رئیسی اگر احمدی نژاد را به عنوان معاون اول و نفر دوم خود انتخاب کند، در رای گیری این فرد خیلی تاثیر دارد یعنی محبوبیت احمدی‌نژاد می تواند آرا را به خود جذب کند؛ همه اینها بستگی به خود ایشان دارد.

این عضو دولت سابق با بیان اینکه فکر نمی کنم احمدی نژاد این روحیه را داشته باشد که بگوید من حتما باید رئیس جمهور شوم، گفت: من آقای رئیسی را مثال زدم اما ممکن است فردی از دولت خودشان مثل آقای جلیلی یا دوستان دیگر باشد، اینها کاندید شوند و این پیشنهاد را بدهند و به موفقیتی برسند، چون این پیغام ها برای من می‌رسد که ایشان مواضع خودشان را تغییر داده است.

کد خبر 523295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha