درحالی‌که زاکانی اخیرا مدعی شده بود طبری اول انقلاب به خاطر عضویت در سازمان منافقین زندانی شد اما بعد از آزادی به فرمانداری نور رسید و وارد قوه قضائیه شد! حالا حمید رسایی، نماینده سابق مجلس مدعی نقش ناطق‌نوری در ماجرای انتصاب طبری در قوه قضائیه شده است!

ناطق نوری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، فرافکنی‌های عجیب بخشی از جریان اصولگرایی به‌ویژه طیف دلواپسان و نزدیکان به جبهه پایداری در ماجرای طبری هرروز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد. بخشی هم آن را دستاویز تسویه‌حساب‌های جناحی خود با برخی چهره‌ها کرده‌اند. آنها به دنبال این‌ هستند که دامن اصولگرایی را از طبری پاک کنند و از او برائت بجویند؛ برای همین یک روز او را به منافقین وصل می‌کنند و روزی دیگر به ناطق نوری. درحالی‌که زاکانی اخیرا مدعی شده بود طبری اول انقلاب به خاطر عضویت در سازمان منافقین زندانی شد اما بعد از آزادی به فرمانداری نور رسید و وارد قوه قضائیه شد!

واکنش رئیس دفتر ناطق نوری به توییت عضو پایداری | ناطق نوری در برابر نشر اکاذیب سکوت نمی‌کند

حالا حمید رسایی، نماینده سابق مجلس مدعی نقش ناطق‌نوری در ماجرای انتصاب طبری در قوه قضائیه شده است! حمید رسایی در توییتر خود مدعی شد: «اکبر طبری با سابقه عضویت در ‎گروهک منافقین در زمانی که آقای بشارتی وزیر کشور بوده، با اصرار ناطق‌نوری و بدون نیاز به استعلامات رایج از مراکز امنیتی، به فرمانداری شهرستان نور منصوب می‌شود و در نیمه دهه ۷۰ باز با همان لابی به قوه قضائیه کوچ می‌کند.‏ مرحوم آقای مروی در زمان آیت‌الله شاهرودی، طی نامه‌ای خطرات ‎اکبر طبری در قوه قضائیه را یادآور می‌شود. اما چرا ناطق به وظیفه نظارتی‌اش به‌خوبی عمل نکرده که امروز با چنین پرونده‌ای مواجهیم؟!‏ لازم است در پرونده طبری، روابط وی با ناطق‌نوری مورد بررسی قرار گیرد. خصوصا درباره منبع تأمین هزینه‌ ساخت ‎حوزه علمیه مجلل ناطق‌نوری در لواسان و ارتباطش با طبری، سؤالات مهمی مطرح شده است!». رسایی سال ۹۷ هم درتوییت دیگری علیه ناطق نوشته بود: «کی فکرش را می‌کرد! ناطق‌نوری کسی که نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم را به خاطر نگارش نامه رهبری و سرکشیدن جام زهر گفت‌وگو با آمریکا ملامت می‌کرد، حالا بعد از ۲۰ سال، تفاله‌ای که از دهان آنها درآمده را بجود و اعلام کند تا درخوست ترامپ برای مذاکره رد نشود».

البته حملات تیم جبهه پایداری و نزدیکانشان به ناطق‌نوری به حمید رسایی محدود نیست. چندی قبل جلسه‌ای میان جامعه روحانیت مبارز و جبهه پایداری برگزار شده بود که برخی اخبار حاکی از این بود که جبهه پایداری به خاطر دعوت مجدد از ناطق‌نوری برای حضور در جلسات جامعه روحانیت گلایه‌مند بوده است. سال گذشته هم وقتی احمد توکلی از احتمال بازگشت ناطق به عرصه سیاست سخن گفت، برخی اصولگرایان از طیف دلواپسان روی ترش کردند. مثلا شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که علیرضا زاکانی هم عضو شورای مرکزی آن است، گفته بود: «باید پرسید زمانی که مقام معظم رهبری جمله أین عمار را فریاد می‌زد، ناطق‌نوری چه پاسخی داد؟ مدت زیادی است که ناطق‌نوری در میان اصولگرایان جایگاهی ندارد».

نصرالله پژمانفر، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری هم با کنایه گفته بود: «فعال سیاسی آن کسی است که می‌خواهد در صحنه حضور داشته باشد. اینکه افرادی بخواهند او را بیاورند یا نیاورند نیست. باید قبول کنیم که آقای ناطق‌نوری تغییر مبنا داده و روش‌های ایشان تغییر کرده است؛ خیلی‌ها نسبت به رفتار ایشان گلایه‌مند هستند و سؤال و انتقاد دارند. براین‌اساس ایشان هم باید بیاید و شفاف مسائلش را مطرح کرده و اعلام موضع کند».

رابطه ناطق‌نوری با بخشی از اصولگرایان از سال ۸۸ و ماجرای حملات احمدی‌نژاد به او در مناظره‌ها شکراب شد، وقتی هیچ حمایتی از اصولگرایان ندید. وقتی هم که مراوداتش با اصلاح‌طلبان شروع شد، از سوی طیف تندرو ساکت فتنه لقب گرفت. اما این تقابل در سال ۹۱ و در ماجرای حمله به سخنرانی‌اش در مشهد به اوج رسید. سعید قاسمی از سران انصار حزب‌الله، مسئولیت ایجاد اغتشاش در سخنرانی ناطق‌نوری در مشهد را پذیرفت و بعد هم در گفت‌وگو با سایت شبکه خبری ایران، اظهارات تندی را علیه رئیس وقت دفتر بازرسی رهبری بر زبان آورد. او در این گفت‌وگو با طرح این پرسش که «ناطق‌نوری در گرماگرم جبهه و جنگ کجا بود؟»، خطاب به او گفته بود: «آقای ناطق‌نوری! این گوی و این میدان. ویلا و اسبت را کنار بگذار و مثل اول انقلاب که هیچ چیز نداشتی، وارد معرکه شو. قاسمی با بیان اینکه علی‌اکبر ناطق‌نوری مصداق اصلی «ساکتین فتنه» و «خواص بی‌بصیرت» در کلام رهبر معظم انقلاب است، گفته بود:« ناطق‌نوری همان کسی است که به خاتمی گفت دست میرحسین را بگیر و ببر به سراسر ایران و بگو «من کنت مولا فهذا میرحسین مولا»! تو بگو در فتنه ۸۸ چگونه بودی و برای چه کسی شمشیر زدی؟ مسئله رزمندگان به امثال تو ربطی ندارد». سعید قاسمی از حامیان احمدی‌نژاد مدعی شده بود که ناطق حسب طراحی و دستورات برآمده از خانه‌های تیمی، یک جبهه متحد تشکیل داده و با تضعیف دولت احمدی‌نژاد به دنبال ایجاد روحیه یأس در مردم است!

  • شکایت از رسایی

به نظر می‌رسد که صبر ناطق هم بالاخره تمام شده و بعد از این همه هجمه حالا قصد شکایت دارد. رئیس دفتر ناطق‌نوری به خبرآنلاین گفته است: «متأسفانه باید بگویم که این قبیل اقدامات در راستای اهداف جریان نفاق و همین‌طور موج عوام‌فریبی سال‌های اخیر هست که هر مناسبت و حادثه‌ای را فرصت مناسب برای تخریب شخصیت‌های سابقه‌دار انقلاب و چهره‌های محبوب مردم، به‌شمار می‌آورند. آنچه موجب حیرت است، دست باز این طیف، برای زدن افترا، دروغگویی و تشویش اذهان عمومی در پیشگاه مراجع ذی‌صلاح و هم‌زمان سکوت آنهاست. البته در این مورد برخی قائل‌اند چه‌بسا طرح چنین شایعات کذب، با نیت ایجاد انحراف در مسیر دادرسی و اخلال در روند رسیدگی به این پرونده است».

او ادعاهای رسایی را کاملا کذب خوانده و گفته است: «بله! صراحتا عرض می‌کنم که این مطلب، مطلقا و تماما خلاف واقع و کذب محض است! تشخیص کذب‌بودن این سخنان، کار دشواری نیست و تنها با یک بررسی اجمالی و بازیافت آنچه این فرد در قالب توییت به قلم آورده است، درمی‌یابیم که: اولا آقای طبری اساسا هیچ‌گاه فرماندار شهرستان نور نبوده است. ثانیا این شخص مطلقا و در هیچ دوره‌ای نه آشنایی شخصی، نه ارتباط کاری و سازمانی، چه به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با حوزه علمیه، دفتر جناب آقای ناطق‌نوری و یا شخص ایشان نداشته است».

او گفته است: «ثالثا برخلاف اظهارات حمید رسایی، نه‌تنها هیچ توصیه‌ای برای آقای اکبر طبری از سوی جناب آقای ناطق وجود ندارد بلکه برعکس، در زمان مسئولیت ریاست فقید قوه قضائیه، جناب آقای ناطق‌نوری، صریحا ایشان را از مخاطرات احتمالی حضور افرادی در قوه قضائیه از جمله همین آقای طبری مطلع نمودند که بحمدالله شاهدین این موضوع در قید حیات هستند. رابعا همچنین با یک بررسی ساده اینترنتی، معلوم است که جناب آقای ناطق هرگز در سال ۹۵ با حکم رهبری معظم انقلاب، برکنار نشده‌اند بلکه در سال ۹۶ به دلیل مصالحی که در همان مقطع عمومی نیز گردید، از سمت بازرسی رهبری استعفا و کناره‌گیری نموده‌اند و ضمنا لازم به ذکر است بر خلاف ادعای فرد مذکور، تا زمان حضور جناب آقای ناطق در بیت رهبری، هیچ‌گونه ارجاعی در این خصوص وجود نداشته است».

او گفته که است باوجود سعه‌صدر و تحمل بالای ایشان در برابر ظلم‌هایی از این دست که مسبوق به سابقه است، این‌بار قصدی برای اغماض و سکوت در برابر نشر این اکاذیب با هدف تخریب شخصیت و تشویش اذهان عمومی ندارند. مراحل اولیه طرح شکایت انجام شده و اخبار تکمیلی دراین‌باره، در روزهای آتی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

کد خبر 525669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 0
    یعنی واقعا جناب آقای ناطق نوری حوزه علمیه در لواسان نداره؟
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 0
    چرا به جان هم افتادید. چرا خدمات فرزندان انقلاب را نوه ها و نتیجه ها زیر سوال می برند. بد نگوییم به مهتاب اگر تب داریم.
  • کهنوج US ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 0
    اسیر بازی بازیگرانیم.