یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

نگاه سبز به موضوع حمل‌ونقل پایدار مسئله‌ای زیست محیطی است، چه از نظر علمی و پژوهشی و چه از نظر اجرایی و عملیاتی، نگرش توسعه پایدار به حمل‌ونقل را نباید فراموش کنیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، معصومه ابتکار، عضو شورای شهر تهران گفت: خوشبختانه امروزه بحث حمل‌ونقل پایدار شهری و کاهش آلودگی‌های محیط زیست و نیز آثار زیست محیطی در تصمیمات ترافیکی مورد توجه قرار گرفته است.

ابتکار با بیان اینکه توسعه حمل‌ونقل عمومی از سال ۷۹ و با تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوا در دولت گذشته مورد تاکید قرار گرفت، خاطر نشان کرد: تنها راه کاهش آلودگی هوا و ترافیک در تهران پیاده کردن الگوی تردد براساس حرکت از حمل‌ونقل فردی به سمت حمل‌ونقل عمومی است.

وی تغییر نسبت موجود در ۲ بخش حمل‌ونقل عمومی و شخصی را مورد تاکید قرار داد و یادآورشد: این نسبت که در حال حاضر به نفع حمل‌ونقل شخصی است، با گسترش اتوبوسرانی و مترو به نفع حمل‌ونقل عمومی معکوس می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران با ذکر اینکه راهبرد جدی حل مشکل ترافیک کلانشهر تهران توسعه حمل‌ونقل عمومی از طریق گسترش اتوبوسرانی و مترو است، ادامه داد: خوشبختانه شهرداری تهران در این مسیر و به سمت این هدف حرکت می‌کند.

کد خبر 52272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز