ظریف درباره گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آمریکا توانسته با استفاده از فشار نامربوط خود سازمان‌های بین المللی را منحرف کند تا در جهت اهداف خود حرکت کنند به شکلی که متأسفانه دبیرکل ملل متحد گزارش کاملاً هم غلط و هم بی جا و هم خارج از اختیارات خود صادر کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفر خود به مسکو در مصاحبه با خبرنگاران، اظهار کرد: آمریکایی‌ها با همراهی رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از کشورها تحرکاتی را در دو سه سال گذشته برای ایجاد فشار بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نابود کردن برجام داشته‌اند.

وزیر خارجه کشورمان گفت: آمریکایی‌ها با همراهی رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از کشورها تحرکاتی را در دو سه سال گذشته برای ایجاد فشار بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نابود کردن برجام داشته‌اند.

ظریف با بیان اینکه در گزارش اخیر آژانس متأسفانه به نتیجه رسیدن قسمتی از فشارها را شاهد بوده‌ایم، گفت: نیاز است با همکاری و همفکری مانع این شویم که این سیاست به نتیجه مطلوب طراحان آن یعنی نابود کردن برجام برسد. ما و روسیه و چین را برخی کشورهای دیگر اهداف مشابهی داریم؛ همانطور حرکتی که آمریکا خواسته است در شورای امنیت شروع کند و یکی از طنزهای تلخ تاریخ این است که کشوری که از برجام خارج شده، رسماً مانع قطعنامه ۲۲۳۱ شده است و می‌خواهد از محفل این قطعنامه استفاده کند.

وی گفت: موضع ایران روسیه و دیگر کشورها راجع به این قضیه مشابه است. متأسفانه دبیرکل ملل متحد گزارش کاملاً هم غلط و هم بی جا و هم خارج از اختیارات خود صادر کرده که کاملاً مشهود است تحولاتی در آژانس و دبیرخانه اتفاق افتاده به دلیل اینکه کرونا باعث شده، حضور کشورها در این سازمان‌ها کمتر شده و آمریکا توانسته با استفاده از فشار نامربوط خود این سازمان‌ها را منحرف کند و در جهت اهداف خود حرکت کند. در این زمینه ایران و روسیه موضع مشترک دارند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 522599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدوی نژاد IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    5 5
    الله اکبر الله اکبر الله اکبر چهره پلید این جانیان دست نشانده و خود فروخته روز به روز بر همگان اشکارتر شده و این مهم محقق شده است که انهایی هم که دل در گرو غرب وحشی و سیاستمداران جانی و روانی و ناسالم انها داشتند هم یکی پس از دیگری از انان اعلام انزجار خواهند کرد ... ایا واقعا نفهمیده اند که اسلام دین صلح و دوستیست؟یا بلکه بیشتر فهمیده اند این را و ازین مهم سوء استفاده میکنند؟ به انان بگویید تا بدانند که ما فرجی بس عظیم و صاحبی بس بصیر و توانا داریم و هر ان لحظه که فرمانش سرداده شود از طفل شیر خواره تا پیر سالخورده بر صف اندر به یک نگاه و دید حرکت و لبیک خواهیم گفت والله اعلم و مالک و قادر علی کل شیء لااله الاالله لااله الاالله لااله الاالله اسلام پیروزاست الهم عجل الولیک الفرج
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    10 3
    کاش اقای ظریف کلفت زودتراروپارامیشناخت وبه انها اعتمادنمیکرد
  • مهدی IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    هیچ کس کامل نیست و همه ملتها باید در ارتباط با هم باشند تا پیشرفت مادی و معنوی حاصل شود پیدا کردن راه ارتباط هم با احترام و ارزش دادن به همه ملتها بوسیله دولتها میسر است حرفهای اختلاف انگیز و اتیکت و انگ زدن به دیگران هم فقط کینه و حسادت رو برامون میاره که آورده فقط احترام صلح و عشق به مخلوقات خدا وظیفه هر انسان شریفیه