مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی بیان کرد: در تمام کشور مدیریت میدان میوه و تره‌بار بر عهده شهرداری‌هاست اما مسئولیت میدان میوه و تره‌بار اراک بر عهده شهرداری نیست. میدان میوه و تره‌بار اراک باید به صورت هیات امنایی اداره شود.

تره‌بار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، یکی از مهم‌ترین مسائل اقتصاد ایران وجود شبکه‌های توزیع ناکارآمد است، شبکه‌ای که همواره از وجود واسطه‌های زائد، زیاد بودن فاصله میان تولیدکننده و مصرف‌کننده و سنتی بودن و عدم بهره‌گیری از مبانی علمی و فنی تولید و توزیع رنج برده است.

شبکه توزیع در ایران به لحاظ ساختاری، مدیریتی و ارتباطات، ضعیف عمل کرده است و نتوانسته جایگاه ویژه و کارآمدی را در جنبه‌های مختلف اقتصادی از جمله در سیستم توزیع محصولات کشاورزی ایفا کند.

سازمان میادین میوه و تره‌بار به عنوان یکی از شبکه‌های توزیع در کشور است که نسبت به عرضه اقلام کشاورزی از جمله میوه و تره بار اقدام می‌کند.

هدف اصلی سازمان میادین میوه و تره‌بار ساماندهی وضعیت میوه و تره‌بار و فرآورده‌های کشاورزی و تسهیل در تهیه و توزیع محصولات مورد مصرف مردم با انگیزه حذف عوامل واسطه از طریق ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است.

در تمام کشور مسئولیت میدان میوه و تره‌بار برعهده شهرداری‌هاست، اما در شهرستان اراک مسئولیت میدان میوه و تره‌بار برعهده شهرداری نیست و این امر سبب ایجاد مشکلاتی در این بخش شده و باید تمهیدات مناسبی درنظر گرفت تا مشکلات این بخش برطرف شود.

شهرداری اراک تمایل به تحویل میدان میوه و تره‌بار ندارد

مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی در این باره گفت: استانداری مرکزی در دهه ۷۰ برای انتقال میدان میوه و تره‌بار تصمیم می‌گیرد و به دلیل آمادگی نداشتن شهرداری، استانداری با همکاری تعاون روستایی این تصمیم را اجرایی می‌کنند و شرکت تعاون روستایی استان مرکزی مسئولیت میدان میوه و تره‌بار اراک را برعهده می‌گیرد.

سیدحسین هاشمی افزود: درحال حاضر مالکیت میدان میوه و تره‌بار استان مرکزی متعلق به اتحادیه است و پس از آماده‌سازی غرفه‌های میدان میوه و تره‌بار سرقفلی غرفه‌ها به فروش می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مسئولیت میدان میوه و تره‌بار اراک را به سبب خارج بودن این بخش از طرح جامع شهری برعهده نمی‌گیرد و اگر این بخش در محدوده شهر قرار گرفته بود، شهرداری موظف به تحویل، مدیریت و ارائه خدمات بود اما در چنین شرایطی شهرداری اراک تمایل به تحویل این مکان ندارد.

هاشمی تصریح کرد: تعهداتی برای اتحادیه درنظر گرفته شده که به بخشی از این تعهدات عمل کرده و مجتمع خدمات‌رفاهی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی بیان کرد: میدان میوه و تره‌بار اراک باید به صورت هیات امنایی اداره شود تا برخی از مشکلات آنها برطرف شود، نظافت میدان میوه و تره‌بار به صورت مداوم انجام می‌شود اما در زمان شلوغی و اوج کار میدان شاهد پاکیزه نبودن آن هستیم و پس از اتمام فعالیت‌ها میدان نظافت می‌شود.

وی عنوان کرد: محل مناسبی برای جمع‌آوری زباله میدان میوه و تره‌بار درنظر گرفته شده اما افراد رعایت نمی‌کنند و زباله‌های خود را در خیابان رها می‌کنند.

هاشمی ادامه داد: میدان میوه و تره‌بار اراک با مشکلاتی شامل نداشتن محل مناسب استراحت، سرویس‌های بهداشتی نامناسب و نداشتن سردخانه مواجه است، میدان میوه و تره‌بار در تمام اقصی نقاط کشور تنها محل عرضه میوه نیست و انواع خدمات رفاهی، خدمات تفریحی و انواع محصولات شامل ماهی، نهال و غیره در این بخش ارائه می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی عنوان کرد: میدان میوه و تره‌بار اراک برای پیشرفت نیازمند سرمایه‌گذار است، درحال حاضر این میدان تنها در عرضه میوه ورود پیدا کرده، شبکه تعاون روستایی دارای ظرفیت‌های زیرساختی مناسبی است و شرکت تعاون روستایی این ظرفیت‌ها را در اختیار کارآفرینان و متقاضیان قرار می‌دهد.

شرکت تعاون روستایی استان مرکزی پذیرای سرمایه‌گذاران بوده و آماده حمایت تمام و کمال از آنهاست

هاشمی تصریح کرد: شرکت تعاون روستایی استان مرکزی پذیرای سرمایه‌گذاران بوده و آماده حمایت تمام و کمال از آنهاست، طرح عرضه میوه به صورت خرد درنظر گرفته شده تا افراد به آسانی میوه مورد نظر خود را در میدان میوه و تره‌بار تهیه کنند.

وی عنوان کرد: طرحی برای بازیافت ضایعات میوه در میدان میوه و تره‌بار اراک برای تبدیل ضایعات کود گیاهی درنظر گرفته شده و تاپایان سال ۹۹ این طرح انجام می‌شود.

کد خبر 522493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha