مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: اتوبوس های شهر تهران تقریبا 2 برابر ظرفیت خودبراساس استانداردهای جهانی مسافر جابه جامی کنند.

 مهندس بیژنی در گفتگو با خبرنگار سما با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر حدود 6 هزار و 800 دستگاه اتوبوس در تهران وجود دارد که هزار و 500 دستگاه از این اتوبوس ها متعلق به بخش خصوصی است و 900 دستگاه از اتوبوس های موجود فرسوده اند که عمری بیش از 10 سال دارند.

وی افزود: همچنین به دلیل مشکلات جایگاه های سوخت CNG روزانه حدود 400 تا 500 اتوبوس قادر به سوخت گیری نیستند و عملا از عرصه خدمات رسانی خارج می شوند.

مهندس بیژنی تصریح کرد : عمر بالای تعداد زیادی از خودروها نیز سبب خراب شدن پیاپی آن ها می شود که این عامل نیز عملکرد اتوبوسرانی را ضعیف می کند.

مدیر عامل شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه خاطر نشان کرد : مقایسه شهر تهران با کلان شهرهای دنیا نشان دهنده کمبود ناوگان موجود اتوبوسرانی است، چنانچه در شهر پکن با وجود 12 میلیون جمعیت 26 هزار اتوبوس فعال وجود دارد اما در تهران با جمعیتی حدود 10 میلیون نفر تنها 6 هزار و 800 اتوبوس وجود دارد که بخش قابل توجه ای از ناوگان نیز فرسوده است.

وی همچنین در مورد وضعیت خطوط اتوبوسرانی تندرو در سایر کلان شهرها، گفت: به طور مثال در پکن اتوبوس های تندروی دوکابین روزانه 500 تا 700 نفر را جابه جا می کنند اما در تهران اتوبوس های یک کابین حدود هزار و 300 مسافر را جابه جا می کنند.

وی تاکید کرد: وضعیت کنونی اتوبوسرانی و تعداد مسافران در هر اتوبوس نشان دهنده نیاز جدی و سریع تهران به افزایش تعداد ناوگان است و نیاز تهران به افزایش تعداد اتوبوس ها قابل انکار نیست.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پایان همچنین در مورد میزان خسارات بازی فوتبال پرسپولیس و سپاهان، گفت : این بازی 2 میلیون تومان به اتوبوس های شهر تهران خسارت زد اما این خسارات عمدی نبوده و ناشی از سوار و پیاده شدن تماشاگران و فشارهای ناشی از آن بوده است که در مجموع نسبت به گذشته رقم بسیار کمی محسوب می شود.

کد خبر 52246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز