مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

COVID-19 اقتصاد جهانی را از آفریقای جنوبی تا خاور دور مختل کرده است و میلیون ها انسان را در خانه های خود محصور کرده و باعث ورشکستگی مشاغل شده است. سقوط بازار جهانی سهام مالی مارس ۲۰۲۰ تماشایی بود ، اما فقط بخشی از آن با ترس همه گیر مرتبط بود.

image-20200615101957-1.jpeg

طبق گفته کارشناسان کارگزار فارکس در ایران FXTM ، مدتی است که این روند آهسته تر شده است.

تنها نباید  COVID-19 را سرزنش کرد

بیماری در 11 مارس به عنوان بیماری همه گیر شناخته شد. با این وجود ، میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) قبلاً از چند هفته قبل شروع به پایین آمدن کرده بود. به دلیل جنگ های تجاری بین ایالات متحده و چین ، سرمایه گذاران از قبل تحت فشار قرار گرفتند. در ۲۷ فوریه ، شاخص بورس در مقایسه با اوج رکورد خود در دو هفته قبل ، بیش از 10٪ افت کرد .

بنابراین ، کارگزاران دو عامل اصلی را دلیل سقوط ارزش سهام میدانند . به خودی خود ، COVID-19 به دلیل میزان مرگ و میر موجب هراس مردم شد ، که در مقایسه با آنفولانزای فصلی زیاد به نظر می رسد.  هر چند این امر در موارد آنفلوانزا بیشتر است که هر ساله گزارش می شود ، اما رسانه ها به وحشت بیشتر در مورد کرونا ویروس ادامه می دهند. مشخص است که ویروس از SARS کشنده تر است ، و سریعتر شیوع می یابد.

وقایع و مراحل سقوط

فقط چند هفته قبل از وقوع بحران ، همه چیز امیدوار کننده به نظر می رسید. در ۱۲ فوریه ، رکورد بالایی حاصل شد که این شاخص به 29551.42 رسید. با این حال ، این زمانی بود که روند نزولی شروع شد. از 12 فوریه تا 9 مارس ، DJIA 5،700.40 امتیاز یا 19.3٪ از دست داد. اگر این 0.7٪ بیشتر باشد ، این نشانگر ورود به بحران بود. با این حال ، این اتفاق دو روز بعد رخ داد که سقوط تکان دهنده 20.3٪ (نسبت به 12 فوریه) رخ داد.

به طور کلی ، این رویداد شامل سه مرحله کلیدی برای DJIA بود. عمیقترین سقوط تاریخ در تاریخ  ۹ مارس اتفاق افتاد. این در حالی است که در ۱۲ مارس و ۱۶ مارس بیشترین افت و سقوط ثبت شد. در اینجا نحوه وقوع این فاجعه شرح داده شده  است. همه این موارد در تاریخ ۹ مارس آغاز شد و DJIA با از دست دادن 7.79٪ و افت با 2.013.76 امتیاز - به 23855.02 رسید. با این حال ، این فقط آغاز ماجرا بود. حتی اگر این شاخص در طی یک روز چشمگیرترین نقطه افت خود را داشته باشد ، بدترین وضعیت هنوز به دست نیامده است.

در ۱۲ مارس ، DJIA به رکورد 9.9٪ رسید ، که 2.352.60 امتیاز کاهش یافت و به 21200.62 رسید. این وضعیت به عنوان ششمین بدترین درصد کاهش تاکنون شناخته شده است ، اما در مقایسه با دوشنبه سیاه در 16 مارس این سقوط کمتر بود .  DJIA در تمام راه به 20،188.52 سقوط کرد ، با از دست دادن 2،997.10 امتیاز یا 12.93٪. و این زمانی بود که رکود نهایی ثبت شد.

آیا ۱۶ مارس بدترین دوشنبه سیاه بود؟

چگونه سقوط فعلی با رویدادهای مشابه گذشته مقایسه می شود ؟ اگر تاریخ داو جونز را بررسی کنید ، فقط دو نمونه از سقوط عمیق تر خواهید دید. این اتفاق در دوشنبه سیاه در 19 اکتبر 1987 رخ داد ، زمانی که این شاخص ضرر ویران کننده 22.61٪ را تجربه کرد. در ۱۲ دسامبر سال ۱۹۱۴ ، بازار شاهد سقوط چشمگیر 23.52٪ بود.

روز دوشنبه سیاه در تاریخ ۲۸ اکتبر ۱۹۲۹ ، فقط 12.82٪ کاهش داشته است که در مقایسه با رقم ۱۶ مارس ۲۰۲۰ ، 11/0٪ کمتر است.

آیا رکود اجتناب ناپذیر است؟

متاسفانه آینده  روشنی به نظر نمی رسد. اکنون ما به دنبال حل مشکل دوگانه هستیم: سقوط بازار سهام همراه با منحنی بازده معکوس. مورد دوم وضعیتی ناسالم است که باز پرداخت صورت حساب کوتاه مدت خزانه داری بیش از آن است که برای یادداشت ده ساله خزانه داری انجام شود.

این نشان می دهد که ریسک کوتاه مدت نسبت به ریسک بلند مدت بیشتر است. سرمایه گذاران به جهانیان می گویند که اثرات منفی کرونا ویروس باعث می شود تا طی یک ماه نسبت به مدت 10 ساله عملکرد بیشتری داشته باشند. به طور کلی ، ما یک مهار رکود اقتصادی داریم.

در شرایط فعلی ، رشد اقتصادی متوقف می شود ، در حالی که مصرف کنندگان در خانه های خود گیر کرده اند. تنها روند صعودی تجربه ای است که از بحران بازار گذشته به دست آمده است. استراتژی های بقا بدون تغییر باقی می مانند. اینها کارآیی آنها را در طول تاریخ ثابت کرده است.

این فرایندها چه تاثیری بر شما می گذارند

همه این تعاریف برای مصرف کنندگان عادی و معامله گران در سراسر جهان چه معنی دارد؟ بدیهی است که از ارزش سرمایه گذاری در بورس کالا  کاسته شده است. شما ممکن است نیاز به فروش دارایی های خود را احساس کنید ، اما این یک تصمیم عجولانه و با احساسی است. آسان نیست دانستن اینکه چه موقع بازار به روند عادی خود باز میگردد و شرایط  برای ورود دوباره مهیا خواهد شد .

مدت زمان مرحله افت بازار معمولا ۲۲ ماه است ، اما استثنائاتی نیز وجود دارد. هر کارشناس تجارت آنلاین صبر و انتظار را توصیه می کند. در غیر این صورت ، ضرر های بلند مدت می تواند قابل توجه باشد.

با پول کافی می توانید در عین ارزان بودن سهام نیز سهام خریداری کنید. به یاد داشته باشید که روند نزولی بازار فعلی فقط موقتی است. مصرف کنندگان باید هدفشان این باشد که هزینه زندگی ۳ الی ۶ ماه آنها در دسترس باشد. بنابراین ، اضافه کردن به پس انداز خود معقول ترین کار در شرایط بحرانی فعلی است.

کد خبر 521883

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha