رئیس اداره سیلو و غله جنوب‌شرق استان تهران گفت: بیش از ۲۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان جنوب شرق تهران در مراکز دولتی خریداری شد.

گندم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد گلدستانی گفت: طی سال زراعی جاری، بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت زیر کشت گندم رفت و تاکنون محصول ۳۰ درصد از این اراضی برداشت شده‌است.

وی گفت: با توجه به قیمت‌گذاری مناسب خرید تضمینی گندم از سوی دولت، اکثر کشاورزان منطقه جنوب‌شرق استان تهران، گندم مازاد بر نیاز خود را به ۴ مرکز دولتی مستقر در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت تحویل می‌دهند و با برداشت ۷۰ درصد باقی‌مانده، میزان گندم خریداری شده نسب به سال قبل افزایش خواهد داشت.

گلدستانی افزود: قیمت خرید تضمینی گندم معمولی با افت ۴ درصد مفید و یک درصد غیرمفید ۲۵ هزار ریال است که در صورت کیفیت مناسب، این قیمت تا ۲۵ هزار و ۳۵۰ ریال افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی گندم «دُورُوم» که به آن گندم سخت ویژه تولید ماکارونی گفته می‌شود، با افت ۴ درصد مفید و غیرمفید یک درصد ۲۶ هزار ریال خریداری می‌شود.

رئیس اداره سیلو و غله جنوب‌شرق تهران افزود: سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷ هزار ریال و گندم دُوروم  ۱۷ هزار و ۷۰۰ ریال بود که این قیمت پایین باعث شد تا در پایان دوره کشت سال زراعی ۹۸-۹۷ تنها ۵۸ هزار تن گندم به مراکز خرید دولتی تحویل داده شود.

گلدستانی گفت: طی سال زراعی ۹۷-۹۶ کشاورزان جنوب‌شرق تهران، بیش از ۸۳ هزار تن از گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده بود که این امر رکوردی در خرید محصول گندم محسوب می‌شود.

رئیس اداره سیلو و غله جنوب‌شرق تهران اظهار کرد: کیفیت گندم تولیدی در جنوب‌شرق تهران به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی و مبارزه با علف‌های هرز و سن غلات بسیار مناسب است و میزان بذرهای علوفه و سن‌زدگی محصول بسیار اندک است.

گلدستانی همچنین از خرید افزون بر هزار و ۳۰۰ تن محصول کلزا در مرکز خرید دولتی مستقر در سیلوی ورامین خبر داد و گفت: سال گذشته در پایان فصل برداشت کلزا، بیش از هزار و ۲۰۰ تن محصول از کشاورزان خریداری شد که امسال این میزان با وجود درو نشدن تمامی اراضی، بیشتر از سال قبل است.

وی قیمت خرید تضمینی کلزا را به ازای هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۰ ریال اعلام کرد و افزود: هر روز محصول کلزای خریداری شده از کشاورزان بارگیری و به کارخانه‌های روغن‌کشی ارسال می‌شود.

کد خبر 521798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha