دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی گفت: به نظر من احمدی‌نژاد یا هر کسی دیگر که اطمینان از تأیید صلاحیت خود نداشته باشد به میدان آمدنش چه سودی به حال خود یا کشور دارد؟ اما احتمال توافق میان احمدی‌نژاد و شورای نگهبان وجود دارد.

احمدی نژاد جلیلی قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، متن مصاحبه «احمد خورشیدی آزاد» دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی و از سرداران سابق سپاه به شرح زیر است:

  • با وجود اینکه یک سال دیگر دولت وقت دارد چرا از الان برخی فضای کشور را انتخاباتی کردند؟

 دولت روحانی در حال کارکردن است. با همه انتقادهایی که به آن داریم باید به دولت زمان داد و به او کمک کرد. یک سال که زمان کمی نیست. نباید از الان فضا را به سمت انتخابات ریاست جمهوری ببریم و کاری کنیم دولت نتواند کارش را انجام دهد. این دولت، دولت ایرانی‌هاست. حق نداریم چون با رئیس جمهور زاویه داریم، کاسه و کوزه دولت را بشکنیم تا نتواند کاری از پیش برد. حق نداریم چوب لای چرخ دولت بگذاریم. چوب لای چرخ دولت یعنی چوب لای چرخ مردم. انتقاد به دولت وارد است اما دولت یک سال وقت دارد اگر از الان، فضا انتخاباتی شود، بگیر و ببند و ستاد تشکیل بدهند این دولت تضعیف می‌شود. به قالیباف و نیکزاد عرض کردم نباید هنرتان این باشد که دولت را اذیت کنید و استیضاح پشت استیضاح انجام دهید. کمک کنید تا دولت جلو برود.

با احمدی نژاد درباره حضورش در انتخابات ۱۴۰۰ صحبت کردم

  • نحوه ورود اصولگرایان به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ و احتمال کاندیداتوری احمدی‌نژاد چگونه است؟

طی چند روز گذشته با احمدی‌نژاد درباره حضورش در انتخابات ۱۴۰۰ صحبت کردم. این احمدی نژاد کسی نبود که گرایشی به کاندیداتوری داشته باشد. البته ممکن است بعدا تصمیمات دیگری بگیرد. انتخابات ۱۴۰۰ بین یک اصولگرا و یک انقلابی برگزار می‌شود و یک دو قطبی بین این دو جریان را شاهد خواهیم بود. 

از نگاه ما انقلابی‌ها کسانی هستند که مو به مو آرمان‌های انقلاب را دنبال و تدابیر حضرت امام (ره) و حضرت آقا را اجرا می‌کنند اما برخی اصولگرایان اینطور نیستند و نگاه حداقلی به انقلاب دارند. اصولگرایان عمدتا جناحی هستند، حزب دارند و با وجود مشکلات‌شان نمی‌شود آنها را انقلابی دانست. شما ببینید چه اتفاقی افتاد که حضرت آقا فرمود من به اصولگرایی و اصلاح‌طلبی اعتقاد ندارم، من به انقلابی و غیر انقلابی اعتقاد دارم. این نشان از تفاوت‌ها دارد. نیروهای انقلابی با پاکدستی به دنبال خدمت به مردم و حل مشکلات کشور هستند و منافع کشور را به خود ترجیح می‌دهند، انقلابی‌ها جناح ندارند.

انقلابی‌ها معتقدند در بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان آدم‌های کارآمد و ناکارآمد وجود دارد. اینگونه نیست که انقلابی‌ها فقط اصولگرایان را ببینند؛ مثلا در دولت نهم احمدی‌نژاد کسانی وزیر شدند که در ستاد آقای هاشمی بودند. باید در دیدگاه‌مان  به دنبال مشکلات کشور باشیم و به سراغ افرادی برویم که به درد مردم می‌خورند حتی اگر زرتشتی باشند؛ یک کلیمی، یک زرتشتی اگر سرمایه در ایران بیاورد به او می‌گویند انقلابی. اگر یک کارخانه راه بیندازد تعدادی جوان را سرکار ببرد، او یک انقلابی است. اینکه اصلاح‌طلبان سرکار بیایند و اصولگرایان کارشان را خراب کنند و یا بالعکس، کار کشور پیش نمی‌رود. کار کشور زمانی پیش می‌رود که رابطه‌ها به صورت دوی امدادی باشد نه انفرادی. در دوی امدادی نفر اول مسافتی را می‌دود و پرچم را به نفر دوم می‌دهد. نفر دوم مسافتی را می‌رود تا نفر Nام و به هدف می‌رسند اما در دوی انفرادی افراد به هم تنه می‌زنند تا فقط یک نفر به هدف برسد اما در آنجا همه به نتیجه می‌رسند. در دنیا دوی امدادی را دنبال می‌کنند و در ایران دوی انفرادی را، این خیلی خطرناک است. 

رفقای اصلاح‌طلب و اصولگرا زیاد دارم و برایم فرق نمی‌کند، کسانی که دوستان من هستند واقعا کمک و خدمت می‌کنند. این حرف غلطی است که بگوئیم همه اصولگرایان و یا همه اصلاح‌طلبان فلان هستند. مدیرانی در دولت آقای روحانی هستند که دم در می‌ایستند و کار مراجعه کنندگان را انجام می‌دهند، نباید حق را نادیده بگیریم. در جمعی از بچه‌های بسیج سخنرانی کردم و گفتم عسلویه کار بزرگی بود که در ایران انجام شد و این در دولت آقای خاتمی صورت گرفت، بچه‌ها گفتند چرا این کار را کردی، من گفتم من به ایشان نقد دارم اما کار خوب ایشان را نباید نادیده گرفت. ممکن است از بیرون بگویند سردار خورشیدی آدم دگمی است. 

  • آقای احمدی نژاد بین دسته اصولگراها محسوب می‌شود یا انقلابی‌ها؟

آقای احمدی نژاد قطعا انقلابی است.

اصولگرایان و انقلابی‌ها به توافق نمی‌رسند

  •  شما می‌گوئید ۱۴۰۰ یک دوقطبی بین اصولگرایان و انقلابی‌ها را شاهد هستیم به نظر شما امکان اینکه این دو طیف به یک نگاه برسند، وجود دارد؟

خیر وجود ندارد.

  •  اختلاف بین اصولگراها و انقلابی‌ها را چگونه می‌بینید؟

اختلاف بر سر روش‌، دیدگاه‌ و آدم‌ها است. اختلافات اساسی را در ۱۴۰۰ بین جریان انقلابی و اصولگرا شاهد هستیم. اگر از دوستانی که به مجلس آمدند سوال کنید که اصولگرا هستید یا انقلابی اکثرا می‌گویند، انقلابی. چون حرف و تئوری آقا خیلی محکم است ایشان گفتند من اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسم، انقلابی و غیرانقلابی می‌شناسم حرف خیلی محکمی است. در کشور با اصلاحات واقعی می‌توانیم کشورمان را نجات بدهیم، اصلاحاتی که تعریف و شاخص‌هایش معلوم شده باشد و قابل برداشت‌های متفاوت نباشد و یک تعریف و تبیین بسیار روشن از اصلاح طلبی داشته باشیم.

  • آیا احمدی نژاد به دلیل اضطراب از اینکه شورای نگهبان او را رد صلاحیت کند، همچنان برای حضور در ۱۴۰۰ مردد است؟

به نظر من احمدی‌نژاد یا هر کسی دیگر که اطمینان از تائید صلاحیت خود نداشته باشد به میدان آمدنش چه سودی به حال خود یا کشور دارد؟ طبیعی است بنده هم وقتی بخواهم در حوزه انتخابات ورود پیدا کنم، رصد می‌کنم که به من تائید صلاحیت می‌دهند یا خیر.

احتمال توافق میان احمدی نژاد و شورای نگهبان وجود دارد

  • به عنوان کسی که در دولت نهم نقش پررنگی داشتید و از حامیان او هستید؛ به نظر شما او می‌تواند با شورای نگهبان به توافق برسد؟

بله در شرایطی امکان دارد.

  • یعنی به نظر شما شورای نگهبان احمدی‌نژاد را تأیید صلاحیت می‌کند؟

بله. به نظر من اگر او تصمیم بگیرد بیاید زمینه تائید صلاحیتش وجود دارد.

حتی احمدی‌نژاد اگر برنامه نداشته باشد به چه درد ما برای ریاست جمهوری می‌خورد

  • یک‌سری از نزدیکان احمدی‌نژاد مانند نیکزاد و عباسی شخصا اعلام کردند در ۱۴۰۰ کاندیدا می‌شود، نظرتان در این مورد چیست؟

من نیکزاد را نشنیدم اما عباسی می‌تواند بیاید زیرا برای خود شخصیتی دارد اما باید دید چقدر زمینه دارد، رأی دارد یا خیر؟ کاری می‌تواند انجام دهد یا خیر؛ یعنی اگر کسی بداند نمی‌تواند کاری انجام دهد چرا باید بیاید؟ عباسی یا هر کس دیگر باید به این سوالات جواب دهد، برنامه‌شان چیست؟ برنامه‌شان را به شکل کمی و قابل لمس و قابل درک برای مردم بگویند. نمی‌شود همینطوری کاندیدا شد؟ می‌خواهید چه کار کنید؟ باید به مردم بگوئید برنامه‌تان چیست؟ من هم می‌توانم بیایم، شما به آن آقایی که ادعای کاندیدای ریاست جمهوری دارد، بگوئید به این سوالات جواب بدهد، بیش از ۱۲، ۱۳ میلیون جوان بیکار داریم، برای اینها چه طرحی دارد؟ به ما بگوید منابع جدید درآمدزایی در ایران چیست؟ برای جلوگیری از مالیات و قاچاق که سالی ۳ میلیون شغل را در ایران از بین می‌برد و ۳ میلیون خانواده را نابود می‌کند، چه برنامه‌ای دارد؟ برای استفاده از اقتصاد جنگل چه برنامه‌ای دارد؟ برای ناهنجاری‌های اجتماعی چه برنامه‌ای دارد؟ نمی‌توانیم شعار بدهیم باید یک روزی عمل کنیم. 

می‌خواهیم تکلیف مافیا را در ایران روشن کنیم یا خیر؟ در ایران همه چیز حتی کله پاچه مافیا دارد، ما می‌خواهیم چکار کنیم؟ تا کی می‌خواهیم مردم را له کنیم. حتی احمدی‌نژاد اگر برنامه نداشته باشد به چه درد ما می‌خورد، باید برنامه داشته باشد.

قالیباف، مخبر و جلیلی که نام‌شان برای ۱۴۰۰ مطرح شده آدم‌های اجرایی قوی‌ هستند. مخبر در حوزه اشتغالزایی مثبت عمل کرده است. قالیباف هم در حوزه اجرایی آدم قوی‌ است البته اشکالاتی در کارش هست. جلیلی هم کار اجرایی چندانی نکرده در حوزه امنیتی حضور داشته اما آدم پاک دستی است اما نمی‌دانم در حوزه اجرایی، چه وضعی دارد.

  • بین گزینه‌هایی که برای ۱۴۰۰ مطرح می‌شود کدام را جوان انقلابی می‌دانید؟

معنی جوان این نیست که مثلا ۴۱، ۴۲ سال داشته باشد آقا فرمود شهید قاسم سلیمانی اگر بود ۱۰ سال هم عوضش نمی‌کردیم. باید تفکر جوانگرایی داشته باشند، الان بنده ۶۵ ساله هستم؛ اگر به بنده پست بدهند اصلا شک نکنید ۸۰ درصد، جوان می‌چینم و ۲۰ درصد تجربه‌دار. شاخصه اول انقلابی‌گری، جوانگرایی است. اما جوانگرایی باید این خصوصیات را داشته باشد.

در سیستم ما هم بچه‌های اصلاح‌طلب هستند هم اصولگرا اکثرا جوانند و علت اینکه در انتخابات اثرگذاری داریم، همین است جوان برای‌مان مهم است و بعد از ۶۵ سال و ۴۳ سال کار مبارزاتی درک کردیم کشوری پیشرفت خواهد کرد که جوانان صف اول باشند.

  • بین این گزینه‌ها کدام شانس بیشتری دارد؟

از نظر اقبال احمدی‌نژاد با دیگران قابل مقایسه نیست.

  • غیر از او چه کسی؟ 

الان نمی‌توانم نظر قاطع بدهم ولی اگر او نباشد، فکر کنم اقبال قالیباف بیشتر است. البته اگر قالیباف بیاید باید جواب افکار عمومی را بدهد. یعنی اگر این ابهامات باقی بماند به قدر خودش کاهش اقبال را برای او پیش می‌آورد. امیدوارم او هم جواب‌هایی داشته باشد اما بدون اقناع افکار عمومی نه این برادر بلکه هرکسی بیاید، نمی‌تواند موفق باشد.

امکان ندارد، بدون برنامه با کسی همراهی کنیم

  • به عنوان کسی که در هر دوره ستاد دارید در ۱۴۰۰ از چه کسی حمایت می‌کنید؟

حتما کسی که بحث جوانگرایی را داشته باشد و یقین کنم که جوانگرایی خواهد کرد نه اینکه شعار خواهد داد، از آنها حمایت می کنم. دوم اینکه به برنامه‌اش حتما فکر خواهم کرد یعنی ما امکان ندارد بدون برنامه با کسی همراهی کنیم. در سنوات قبل اشتباهاتی که می‌کردیم این بود که کمتر عنصر برنامه مورد توجه بود. سوم اینکه ما به دور و بری‌های خودمان حتما توجه خواهیم کرد. متأسفانه اکثر آقایان ما به خصوص اصولگرایان و حتی انقلابی‌ها هر کدام دلبر دارند. دلبری را می‌آورند و بقیه را نفی می‌کنند که خیلی خطرناک است، اینها حصار درست می‌کند و به نخبگان اجازه ورود نمی‌دهند حتی در انتخابات مجلس هم دیدم. 

کد خبر 521688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیما IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    20 35
    عامل انحطاط وبردگی مردم اقدامات این نابخرد وهم پالکیانش بود الان داریم اثار مخربش را مبینیم
    • صادق IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      44 28
      به کوری چشم افرادضعیف الایمان وبی بصیرت برادرعزیزم دکتراحمدی نژادمی آیدوهمان طورکه سرادرعزیزفرمودندتاییدمی شودوداغی بردل کوته فکران می گزارد.والعاقبته للمتقین
    • کارگر وطن IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      37 23
      ببند لطفا
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      8 32
      بزار مدتی احمدی بیاد تا دوباره موجب خنده اعضای سازمان ملل شود
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    13 45
    اشتباه نكنيد احمدي نژاد انقلابي نيست چند بار بايد يك واقعيت را آزمايش كنيد
    • ایرج IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      5 21
      همین اقا بود که بشما ها میگفت خارو خاشاک ویا ملت را به مسخره گرفته بود گوجه دم خانه ی ما ارزان است !واقعا خجالت نمیکشید
  • کارگر وطن IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    42 7
    این همه دکتر احمدی نژاد از فساد گسترده تو دستگاه قضایی حرف زد هشدار داد، داد زد، اینهمه بقایی گلو جر داد، هیچکس نخواست بفهمه، همه کر شدند بخاطر خودشون و جایگاهشون انشاءالله دکتر احمدی نژاد میاد
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    43 11
    کی دیگه رای میده مجبورید با نقشه محمود بیاد تا رای بدهند
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      0 0
      مگه خاکری و زنجانی زملن احمدی نژاد نبودند؟ تازه خود بقایی و مشایی هم که مجرم بودند. احمدی نژاد در مبارزه با مجرمین چه نقشی داشت؟
  • اسماعزل IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    15 31
    هرچه میخواهید بفرمایید ولی احمدی نژاد ۸سال ازمایشش را داد با نفت ۱۳۰ دلار هیچ کاری نکرد ومملکت را یک قرن عقب برد وملت را فقیر ودر مانده کرد با اون پول نفت میتوانست مملکت را طلا گرفت ولی افسوس اینشا الله تایید نمیشود
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    11 59
    پدیده فاجعه بار هزاره سوم .دنیا رو آب ببره یا احمدی نژاد ، ما رو هم خواب چندر غاز یارانه بیشتر میبره.۸ سال آب بستن به خزانه و ذخایر کشور براش کافی نبوده انگار.
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    16 16
    حالا چه اسراری که حتما یک اصولگرا بیاد رییس جمهور بشه؟!!!! چیزی که برای من جالبه اصول گرایان اینقدر حسودند که خودشونم از خودشون بدشون میاد ومدام در حال تجزیه پذیری هستند مثل احمدی نژاد که خودشو از اصول گرایان جدا کرد
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    15 30
    اینها هیچکدام بدرد نمی خورند . یک چیزی بعضی یاد گرفته اند فلانی کار اجرایی نکرده . این چه منطقی ست آنهایی که کار اجرایی کرده بودند چه گلی به سر این مملکت زده اند یا موقع تولد تجربه اش را داشته اند . وقتی آدم ها با این منطق تجزیه تحلیل کنند بهتر از این نمی شود .
  • زهرا IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    44 4
    اگر روحانی میخواست کار انجام بده تو این شش سال انجام میداد هی نگید یه سال مونده هولش نکنید تا بتونه کارشو انجام بده
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    48 18
    اگراحمدی نژاد تایید بشه من رای میدم بهش تاحالا هم به هیچکس رای ندادم ولی به ایشون رای میدهم
  • لیلا جمشیدی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    13 25
    فقط جلیلی ،ایشون برنامع دارند ،چه کسی گفته بدون برنامه است ؟ ایشون ( خورشیدی ) صلاحیت اظهار نظر ندارند .
  • HOSEin IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    14 12
    این دولت توی این ۷سال چه کار کرده که بخواد توی این یکسال بکنه
  • ایرانی DE ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    41 14
    جانم فدای احمدی نژاد جان عالم به فدای احمدی نژاد این مخلص فی سبیل الله پرکار و بی ادعا
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    13 3
    همه خوب هستند این تحریم ها نمی ذاره کسی تو کار و برنامه اش موفق بشود. هم روحانی خوبه و هم احمدی نژاد...
  • یک جانباز US ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    4 3
    احمدی نژاد اگر بیاید فردی در قوه قضاییه هست تا موقع معرفی دزدان و مافیا ها به حرف وی گوش کند نه اینکه وی را مسخره و حرف و حدیث برایش درست کنند منتها بدون مشایی
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    3 3
    شما همون هایی هستی که چوب لای چرخ خاتمی و هاشمی گذاشتی حالا هم به یک نالایق مثل احمد ی نژاد که کشور را بیست سال عقب بردچسبیدی شما حزب باد هستید اینقدر به شعور مردم توهین نکنید
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 3
    همون کسانی که معتقدند شاه خوب بود چون زمان شاه دلار ۷ تومن بود همونها هم میگن احمدی نژاد خوب بود چون یارانه میداد. یادمون نره زمان احمدی نژاد که بیشترین فروش نفت رو داشتیم وقتی گفت به هر بچه که به دنیا بیاد یک میلیون میدیم یا به هر ایرانی هزار متر زمین میدیم و .... به هیچ کدوم‌هم عمل نکرد. حالا که دلار نزدیک ۲۰ هزار تومن شده و فروش نفت هم به حداقل رسیده میگه یارانه باید یک‌میلیون تومن بسه. ادمهای ساده لوح هم حرفشو باور میکنند. برای نادان های زودباور رییس جمهور خوبیه