رئیس اداره محیط‌زیست اندیمشک گفت: نگهداری و شکار پرندگان تخلف و مشمول مجازات است و تیراندازی ناشیانه موجب معیوب وغیرقابل برگشت شدن پرندگان شکاری با ارزش به طبیعت این شهرستان می‌شود.

پرندگان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، سعید عیدی گماری اظهار کرد: برخی افراد اسلحه شکاری اعم از ساچمه‌ای و بادی دارند که به قصد نگهداری پرندگان راسته شکاری در منزل خود، مبادرت به تیراندازی به سمت پرندگان بزرگ جثه و شکاری کرده‌اند که با زخمی کردن آنان عملاً ادامه حیات را از پرندگان سلب می‌کنند.

وی افزود: شکار و حتی زخمی کردن این پرندگان نه فقط زمینه قطع و اختلال در زنجیره هرم غذایی طبیعت می‌شود بلکه نگهداری این گونه پرندگان، مشمول مجازات خواهد بود.

رئیس اداره محیط‌زیست اندیمشک تصریح کرد: نگهداری پرندگان، شکار و ایجاد جراحت تخلف و دارای مجازات است. ابتدا شکار پرندگان شکاری بزرگ جثه به ظاهر، به مذاق برخی خوش خواهد آمد اما در ادامه نگهداری به دلیل گوشت‌خوار بودن این راسته پرندگان، هزینه بالای تغذیه و نیاز به فضا به تدریج نگهداری از این رسته پرندگان امکان‌پذیر نیست.

وی از اصحاب اسلحه شکاری اعم از ساچمه‌ای و بادی خواست به صرف لذت لحظه‌ای با شکار غیرمجاز سبب زخمی و سلب حیات این گونه‌های با ارزش در طبیعت نشوند.

عیدی گماری افزود: با فرض سهوی بودن تیراندازی به سمت این قبیل پرندگان، ضمن خودداری از رهاسازی پرندگان معیوب در محیط بدون آب و غذا درخواست می‌شود در راستای درمان و ادامه نگهداری، آنان را تحویل اداره حفاظت محیط‌زیست کنند.

رئیس اداره محیط‌زیست اندیمشک گفت: علاقه‌مندان به محیط‌زیست، گروه‌های مردم‌نهاد و عموم جامعه در کنار اداره محیط‌زیست شهرستان اندیمشک در مشارکت برای حراست طبیعت در کنار هم برای رساندن این امانت الهی به نسل‌های آتی تلاش کنیم.

کد خبر 521539
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha