شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

یکی از ساحل‌نشینان علاقه‌مند به حیات وحش بندرترکمن یک قطعه بوتیمار مصدوم را پس از یافتن در ساحل خلیج گرگان به محیط زیست غرب گلستان تحویل داد.

بوتیمار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رییس اداره حفاظت محیط‌زیست بندرترکمن و گمیشان شنبه ۲۷ اردیبهشت اظهار کرد: این پرنده به دلیل جراحت در بال، توان پرواز نداشت که پس از ثبت اطلاعات مورفولوژیکی و بیومتری و تیمارداری اولیه، به اداره امور حیات وحش اداره‌کل محیط‌زیست گلستان منتقل شد.

علی بیانی بیان کرد که با هدف ارتقای سطح مشارکت و تشویق شهروندان برای کمک به حیات وحش از دوستداران و حامیانی که این گونه پرندگان را به محیط‌زیست تحویل دهند به شیوه‌های مختلف قدردانی می‌شود.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه حیات وحش مصدوم یا بیمار مراتب را از طریق تلفن ۱۵۴۰ به ادارات محیط‌زیست اطلاع دهند.

سواحل و آبگیرهای بندرترکمن از مامن‌های حضور پرندگان آبزی و کنار آبزی و بسیاری از انواع پرندگان مهاجر و گونه‌های بومی است.

گلستان از معدود تنفس‌گاه‌های گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران است.

این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و به گفته مسئولان محیط‌زیست ۱۱۴ گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان گذرانی و یا زادآوری می‌کنند.

کد خبر 511941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha