شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آبادان گفت: فلامینگوی حلقه‌گذاری شده ایتالیایی در خوریات آبادان توسط محیط‌بان آبادانی مشاهده شد.

فلامینگو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان، علی فتحی‌نیا شنبه ۲۴ خرداد اظهار کرد: در پایش بهار ۱۳۹۹ توسط اداره حفاظت محیط‌زیست آبادان از یک فلامینگو بزرگ با حلقه‌گذاری مشخص تصویربرداری و پس از بررسی و تحقیق مشخص شد این فلامینگو بزرگ یک قطعه فلامینگوی ماده ایتالیایی بوده است.

وی افزود: این فلامینگو  در سال ۲۰۰۹ در زمانی که جوجه بود در استان «فرارا» کشور ایتالیا در ساحل دریای "آدریاتیک " در قاره اروپا حلقه‌گذاری شده و مشاهده این فلامینگوی بزرگ ایتالیایی ماده جوجه‌آور در صحت و سلامت در خورگوبان آبادان یافته‌ای ارزشمند است که توسط محیط‌بان آبادانی علی سجاد جلالی به تصویر کشیده شد.

فتحی‌نیا افزود: خورهای خلیج فارس در آبادان بخشی از محدوده‌ تالاب بین‌المللی شادگان است که از مناطق مهم جوجه‌آوری فلامینگوهای بزرگ در ایران به شمار می‌رود، کلونی فلامینگوهای بزرگ هر ساله در این منطقه جوجه‌آوری دارند.

وی ادامه داد: در ایران ۲گونه فلامینگو بزرگ و فلامینگو کوچک وجود دارد که فلامینگوهای بزرگ در خوزستان جوجه‌آوری دارند و فلامینگوهای کوچک نیز امسال برای اولین بار در خوزستان و پس از یک قرن در ایران مشاهده شدند.

فتحی نیا گفت: خوزستان بهشت پرندگان ایران و خاورمیانه است و بیش از ۳۸۰ گونه پرنده در این استان شناسایی شده که بیشترین تعداد گونه‌های پرندگان ایران است، پرندگان هر منطقه شامل  گونه‌های مهاجر زمستان‌گذران، تابستان‌گذران، مهاجر عبوری و پرندگان مقیم هستند.

کد خبر 521107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha