همشهری‌آنلاین: مشاور ارشد رئیس جمهور با اشاره به وظایف متقابل مردم و دولت، بر اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در تشریح وظایف دستگاه ها و آگاه کردن مردم تاکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مصطفی ثمره‌هاشمی سخنران پایانی دومین همایش ملی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی کشور در سالن اجلاس سران، آموزش را اصلی اساسی در تبلیغ درست، به هنگام و شفاف خواند و گفت: انتخاب رسانه مناسب و فراگیر برای تبلیغ ضرورت است.

مشاور ارشد رئیس‌جمهور افزود: صدق‌الحدیث شعار ماست و باید برای تبلیغ، رسانه‌های صادق، خوش نام و پرمخاطب انتخاب شوند تا در آگاه کردن و اطلاع‌رسانی درست تاثیرگذار باشند.

ثمره هاشمی با تاکید بر پرهیز از اطلاع‌رسانی ناقص و نادرست تصریح کرد: چه اجباری داریم درباره مطالب مبتنی بر شایعات اظهار نظر و مصاحبه کنیم درحالی که اطلاعات کافی درباره آن موضوع نداریم.

وی گفت: امروز حتی در رسانه‌ملی می‌بینیم برخی مسئولان با سوالاتی مواجه می‌شوند و اظهار نظر می‌کنند که اطلاع کافی از موضوع ندارند.

مشاور ارشد رئیس جمهور تصریح کرد: می‌بینیم رسانه‌ای موضوعی را بر مبنای شایعه مطرح می‌کند و بقیه رسانه‌ها هم آن را منتشر می‌کنند؛ در این گونه موارد، روابط عمومی‌ها باید سریع وارد عمل شوند.

ثمره هاشمی گفت: اطلاع رسانی باید شفاف و دقیق باشد در غیر این صورت برداشت‌ها نادرست می‌شود و کسانی که با هدف ایجاد تردید و نه اطلاع رسانی آن را مطرح می‌کنند به اهداف خاص خود می‌رسند.

وی با اشاره به خدمات و کارهای بزرگ دولت در استان‌ها و حساسیت و پیگیری‌های مردم درباره نیازهایشان و تصمیمات دولت برای عمران و آبادانی مناطق گفت: سفرهای استانی ارتباط گسترده دولت را با مردم فراهم کرد به گونه‌ای که همه مردم دولت را از خود می‌دانند و احساس مشارکت می‌کنند و این از مصادیق عدالت است.

مشاور ارشد رئیس جمهور بر ضرورت توجه خاص روابط عمومی‌های وزارتخانه‌ها به خدمات دولت در استان‌ها تاکید کرد و با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان همدان از 12% به 4% گفت: اگر به مردم درست اطلاعات داده شود به آینده امیدوار می شوند.

ثمره‌هاشمی به اندک بودن امکانات تبلیغی در برخی روابط عمومی‌ها و دسترسی برخی دیگر به امکانات و تجهیزات کافی اشاره کرد و افزود: روابط عمومی‌های برخوردار از بودجه و امکانات باید عدالت را رعایت کنند.

کد خبر 52148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز