رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس عنوان کرد: جبران خسارت‌های میلیاردی وارد شده به مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شیراز در ناآرامی‌های آبان ۹۸ هنوز محقق نشده است.

ناآرامی‌های استان فارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مظاهر بابایی یکشنبه ۲۵ خرداد در جمع خبرنگاران ابراز داشت: جهاد دانشگاهی نهاد عمومی غیردولتی است که ارائه آموزش‌های آکادمیک و کوتاه‌مدت، بخشی از اعتبارات آن را تامین می‌کند، در جریان ناآرامی‌های آبان‌ماه ۹۸، مجتمع آموزشی پژوهشی این نهاد به‌صورت کامل در آتش سوخت و یکی از نیروهای انتظامات نیز به‌شدت دچار آسیب شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس میزان خسارت‌های ریالی وارد شده به ساختمان و تجهیزات این مجموعه را براساس برآوردهای سال گذشته بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: باوجود پیگیری‌های شفاهی و کتبی فراوان از طریق دستگاه‌های مسئول در استان فارس و کلان‌شهر شیراز، تاکنون جبران خسارت‌ها تحقق‌نیافته است.

بابایی بیان کرد: ساختمان یادشده از بیمه حوادث برخوردار بوده است، این مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی از محل اعتبارات داخلی این نهاد، طی سال‌های گذشته احداث‌شده بود و  متاسفانه سرمایه‌ای که در اصل، متعلق به کارکنان این نهاد بوده و در اختیار عموم افراد جامعه خصوصاً شهروندان ساکن در نقاط کمتر برخوردار است، از دست رفت.

وی  بیان کرد: بخشی از این ساختمان بازسازی و تجهیزات جدید برای آن تامین شده است؛ اما به جهاد دانشگاهی فارس برای دریافت تسهیلات بانکی تاکنون هیچ مساعدتی نشده است و انتظار می‌رود مسئولان اجرایی استان پس از ابراز همدلی به وعده‌ها عمل کنند.

بابایی گفت: امروز جهاد دانشگاهی فارس افزون بر از دست دادن ۱۰ میلیارد سرمایه مادی، بیش از ۳ میلیارد تومان نیز به پیمانکاران بابت بازسازی ساختمان بدهکار است، خواستار همراهی مسئولان و نمایندگان کنونی فارس در مجلس شورای اسلامی برای تامین خسارت‌های وارد شده به این نهاد هستیم و امیدواریم این موضوع با حساسیت و دقت نظر بیشتری بررسی شود.

ساختمان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی فارس در ناآرامی‌های ۲۶ آبان شیراز در آتش سوخت و به‌طور کامل تخریب شد. این ساختمان افزون بر اینکه مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی محسوب می‌شد، مرکز نوآوری و شکوفایی نیز بود و هر ترم ۲هزار نفر در این مجموعه خدمات دریافت می‌کردند.

کد خبر 521478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha