گفت و گوی اینستاگرامی وزیر امور خارجه متن و حاشیه‌های جالبی داشت. از قطع شدن مدام اینترنت تا احتمال بالای ظریف برای پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا.

محمد جواد ظریف

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه اتفاقی باید بیفتد تا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، اظهار کرد: اصلا خودم را دارای صلاحیت برای چنین مسئولیتی نمی‌دانم و همین کاری را که می‌کنم اگر دوستان اجازه دهند، انجام می‌دهم و اگر اجازه ندهند، آن یک کار دیگر را که در دانشگاه بلد هستم (تدریس کردن) انجام خواهم داد.

محمدجواد ظریف، که شب گذشته در یک گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی سخن می‌گفت، افزود: ما را محضر نبرده‌اند که تعهد محضری بدهیم تا کار روابط خارجی را انجام دهیم ولی بازهم می گویم من فقط همین یک کار را بلد هستم.

 این گفت و گوی اینستاگرامی درحالی شب گذشته انجام شد که با گذشت یک ساعت از زمان تعیین شده به دلیل کندی اینترنت هنوز آغاز نشده بود و پس از آغاز نیز ظریف ناچار شد از اتاق کار خود خارج شود و به حیاط دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برود تا به گفته خودش شاید اینترنت به او «محبت کند»!

وی در این بخش به مزاح گفت: وزارت امور خارجه از دور دل می‌بره از جلو زهره! با این حال این گفت و گو به دلیلی کندی اینترنت چند بار قطع و وصل شد و صدای آن نیز با کیفیت بسیار پایینی قابل دریافت بود. بخش های مهمی از گفت و گو در ادامه آمده است:

  • این واقعیت وجود دارد که کشوری که نقش پیدا کرده با موانعی روبه رو ست. من فکر می‌کنم یکی از بالاترین هدف‌های رژیم صهیونیستی و آمریکای آقای ترامپ این است که امنیتی سازی ایران را بازسازی کند. البته این به این معنا نیست که اشتباهات و کم کاری‌های ما را توجیه کند.
  •  آمریکایی ها در این شرایط ویژه نگران از دست دادن مزیت هایشان هستند. رفتارشان را با چین و ایران ببینید. در حالی‌که جمهوری اسلامی دنبال دشمنی و درگیری با کشوری نیست، ایران همواره تلاش کرده برای رسیدن به شرایط بهتر راه تعامل را در پیش بگیرد، البته گاهی اوقات طرف مقابل آمادگی تعامل نداشته است؛ آمریکایی‌ها دولت‌های تعامل گری نداشتند.
  • شانس آقای ترامپ در انتخابات آمریکا بیش از ۵۰ درصد است. ترامپ در جامعه آمریکا هنوز یک پایه ۳۵ درصدی دارد و تا زمانی که پایه آقای ترامپ به هم نخورد، شانس آقای ترامپ به صورت جدی وجود دارد. ترامپ حرف‌هایی را که به او می‌گفتند که جمهوری اسلامی در حال نابودی است دیگر باور نمی‌کند، وقیح ترین اقدام ترامپ شهادت سردار سلیمانی بود.
  • خاطرات زیادی با سردار سلیمانی و از عقل و شجاعتش دارم، او حاضر بود فکر کند، انسان عاقلی بود و گرفتار شعار نبود. خیلی دلم برای جلساتی که با سردار سلیمانی داشتم تنگ شده است.
  • من ضد هیچ کشوری مثل اروپا و آمریکا نیستم، طرفدار منافع مردم هستم و اگر قرار باشد مذاکره‌ای به نفع مردم باشد انجام خواهم داد. دیپلماسی همیشه باید وجود داشته باشد، هیچ وقت معتقد نیستم که دیپلماسی باید پایان یابد.

بیشتر بخوانید: 

کد خبر 521323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha