مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: ٢٩ روستا در شهرستان‌های بروجن، سامان، شهرکرد، لردگان و کوهرنگ به شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات متصل می‌شوند و شبکه اطلاعات و ارتباطات ۲۱۶ روستا نیز ارتقا می‌یابد.  

شبکه ملی اطلاعات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مرتضی بلالی شنبه ۲۴ خرداد در جلسه افتتاح پروژه حوزه ICT هم‌زمان با سراسر کشور، گفت: این پروژه برای ارائه خدمات الکترونیکی روستایی و اتصال ٢٩ روستای چهارمحال و بختیاری به شبکه ملی اطلاعات افتتاح می‌شود.  

وی ادامه داد: خدمات دولت الکترونیک مثل سهام عدالت و سامانه سجام، تلویزیون اینترنتی، خدمات بهداشت و سلامت الکترونیکی، خدمات بانکی و... از جمله خدمات این پروژه است.  

یک‌ماه اینترنت رایگان برای کاربران ثابت شبکه ملی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: یک ماه اینترنت رایگان برای کلیه کاربران اینترنت ثابت متصل به شبکه ملی، از سمت وزارت ارتباطات هدیه داده می‌شود که کاربران می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی ICTgifts. ir اقدام به دریافت بسته رایگان اینترنتی کنند.  

اضافه شدن ۳۴ دستگاه ATM در استان

بلالی خاطرنشان کرد: ۳۴ دستگاه ATM از محل وزارت ارتباطات برای ارائه خدمات پولی و بانکی در استان ارائه می‌شود که هزینه هر دستگاه ۱۰۶ میلیون تومان است.  

وی اعتبارات هزینه شده برای این کار در استان را ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از بخش‌خصوصی اعلام کرد و افزود: کل اعتبارات کشوری برای افتتاح پروژه حوزه ICT همزمان و اتصال یک‌هزار و ۳۴ روستا در کشور ۳۰۴ میلیارد و ۱۵۰میلیون تومان بوده که ۸۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان از محل بخش‌ خصوصی و ۲۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه شده‌است.  

ارتقای شبکه اطلاعات در ۲۱۶ روستای استان

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری اظهار کرد : ٢٩ روستا در شهرستان‌های بروجن، سامان، شهرکرد، لردگان و کوهرنگ به شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات هم‌زمان با ۱۰۳۴ روستای کشور متصل می‌شوند و شبکه اطلاعات و ارتباطات ۲۱۶ روستا نیز ارتقاء می‌یابد.  

کد خبر 521103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha