شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

بومیان پرو که از دریافت کمک‌های دولت برای مقابله با ویروس کرونا ناامید شده‌اند، به‌تنهایی دست به کار شده و با گیاهان دارویی با کرونا مبارزه می‌کنند.

پرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو، جیمی موری ۱۵ ساله در لیما زندگی می‌کند، اما پدربزرگ و مادربزرگش در جنگل بارانی پرو زندگی می‌کنند. او هر روز خبر آلوده شدن بستگان خود به ویروس کرونا را می‌شنود. دولت پرو هیچ برنامه‌ای برای محافظت از آنها اعلام نکرده است.

بیش از ۷۰ درصد افراد بومی پرو در جزیره کانتاگالو به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. حدود ۲۵۶ خانواده در این منطقه زندگی می‌کنند. مدتی پیش یک تیم از پرستاران وارد این منطقه شدند و هزار تست سریع انجام دادند که مشخص شد ۷۰ درصد مبتلا به کرونا هستند.

ولادیمیر اینوما از رهبران بومی کانتاگالو نیز در بین افرادی مبتلا به کرونا بود. فاصله گذاری اجتماعی در این منطقه به دلیل اشتراکات زیادی که بین اهالی وجود دارد و همچنین نزدیکی خانه‌ها و خیابان‌های باریک کار را دشوار کرده است.

نبود امکانات بهداشتی مناسب در کانتاگالو و نبود پول برای خرید دارو منجر به این شده که مردم برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا به روش های سنتی و گیاهان دارویی روی آورند. زنجبیل که به زبان محلی isin tapon خوانده می‌شود یکی از گیاهانی است که این روزها در کانتاگالو بسیار استفاده می‌شود.

خاکستر پوست موز، اکالیپتوس، پتیوریا آلیاسی و تنباکو نیز از دیگر گیاهانی است که مردم این منطقه استفاده می‌کنند.

وزارت بهداشت پرو طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس جدید کرونا (کووید-۱۹) در این کشور با فوت ۲۰۶ تن دیگر طی شبانه‌روز گذشته به ۶ هزار و ۱۰۹ نفر افزایش یافته است. همچنین با شناسایی ۵ هزار و ۹۶۵ مورد جدید، شمار مبتلایان کووید-۱۹ در این کشور نیز به ۲۱۴ هزار و ۷۸۸ تن رسیده است.

کد خبر 521000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha