تایلند که با قرنطینه عمومی از شیوع گسترده کرونا جلوگیری کرد، اکنون با لشگری از کارکنان بهداشتی داوطلب، کنترل شدید مرزی و رعایت فاصله‌گیری جسمی آماده بازگشایی اقتصادش می‌شود.

Bangkok

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بلومبرگ تایلند که نخستین کشوری بیماری کووید-۱۹ را در خارج از چین شناسایی کرد، اما توانسته‌است شمار عفونت‌ها را در این کشور در حدود ۳۱۰۰ مورد نگهدارد. شمار موارد روزانه کووید-۱۹ در ماه گذشته در این کشور یک رقمی بوده است و مقامات اکنون به تدریج اقدامات قرنطینه را کاهش می دهند.

رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ دوباره در حال بازگشایی هستند و بسیاری از هتل‌ها برای گردشگران داخلی اتاق رزرو می‌کنند.

در حالیکه فعالیت‌های اقتصادی در حال افزایش است، بخشی از راهبرد برای جلوگیری از موج دوم شیوع، به کار گرفتن شبکه‌ای از یک میلیون کارکنان بهداشتی داوطلب است برای پایش موارد جدید بیماری است تا به سرعت اقدامات لازم انجام شود.

ریچارد براون، رئیس دفتر سازمان جهانی بهداشت در بانکوک می‌گوید: «این داوطلبان سربازان پیاده بهداشت عمومی هستند.»

به گفته او توانایی تایلند برای اجرای سریع ردیابی تماس (یافتن افراد در تماس با بیماران شناسایی‌شده کرونا) به محدود کردن انتشار محلی بیماری کمک کرد.

این داوطلبان کارهایی را مانند بررسی علائم در افراد و ارزیابی اینکه آیا افراد ورودی جدید به یک روستا یا شهر باید آزمایش شوند، انجام می‌دهند.

مردم تایلند عموما دستورالعمل‌های مربوط به فاصله‌گیری اجتماعی و بهداشت شخصی را رعایت کردند. یک بررسی وزارت بهداشت نشان می‌دهد تقریبا همه مردم در فضاهای ماسک می‌زنند و دو سوم شان فاصله دو متری از دیگران را رعایت کنند.

براون می‌گوید: «تایلند سرمایه اجتماعی بالایی دارد. احساس وظیفه نسبت به افرادی دیگر واقعا بالا است.»

به گفته براون البته احتمال موج دوم را نمی‌توان کنار گذاشت، بنابراین دولت همچنان بر فاصله‌گیری، ماسک زدن و رعایت بهداشت شخصی تاکید می‌کند.

تایلند روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد فقط دو مورد جدید عفونت با ویروس کرونا گزارش کرد و موردی از مرگ ناشی از آن گزارش نکرد. شمار کلی موارد ثابت‌شده کرونا تا به حال در این کشور ۳۱۲۱ مورد و شمار کلی مرگ‌های ناشی از آن ۵۸ مورد است.دو مورد جدید گزارش شده هم دو شهروند تایلندی بودند که از عربستان سعودی و هلند به کشورشان بازگشته بودند.

کد خبر 520003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha