به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا قنادان در مورد وضعیت نوسازی تاکسیها در سال جدید گفت: بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته و توافقات انجام شده با شرکت خودروساز، نوسازی تاکسیهای فرسوده در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه نوسازی ناوگان تاکسی به عنوان یکی از اولویتهای سازمان تاکسیرانی در سال جاری پیگیری میشود، افزود: البته در اجرای این مهم با مشکلاتی مواجه هستیم بهگونهای که در حال حاضر درگیر ورود ۵۰۰ تاکسی نوسازی شده در انتهای سال ۹۸ به چرخه ناوگان حملونقل عمومی هستیم.
قنادان با بیان اینکه در اسفند ماه سال گذشته خودروساز حدود ۱۰۰۰ تاکسی تحویل داد که نیمی از آنها یعنی حدود ۵۰۰ دستگاه متعلق به شهر تهران بود، گفت: مراکز شمارهگذاری در پی شیوع کرونا در اسفند ماه ۹۸ تعطیل شده و این خودروها مشمول ضوابط شمارهگذاری سال ۹۹ شدند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران توضیح داد: از ابتدای سال جاری، بنا به مصوبه هیات دولت، خودروسازان باید الزامات استاندارد یورو۵ را بروی خودروهایشان از جمله تاکسی رعایت کنند و مراکز شمارهگذاری نیز تنها به شرط رعایت الزامات این استاندارد و دریافت تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به صدور پلاک تاکسیها میکنند؛ این در حالی است که قبل از عید مراکز شمارهگذاری تعطیل بودند و به همین دلیل تاکسیهای تحویلی سال گذشته که دارای استاندارد یورو ۴ هستند مشمول مقررات جدید شده و برای شمارهگذاری مشکل دارند.
وی ادامه داد: این ۱۰۰۰ تاکسی در حالی معطل ماندهاند که در سال گذشته تکمیل وجه کرده و ایران خودرو نیز شماره شاسی آنها را ثبت کرده است و تنها منتظر صدور پلاک بودیم که مراکز شمارهگذاری به دلیل کرونا تعطیل شد.
قنادان افزود: در حالی اعمال مقررات یورو۵ برای شمارهگذاری این تاکسیها به مراکز شمارهگذاری ابلاغ شده که تاکسیهای تولید شده امکان ارتقاء استاندارد ندارند و در پارکینگهای ایران خودرو خاک میخوردند.
قنادان تصریح کرد: برای حل این مشکل مکاتباتی با ذینفعان مختلف در دولت داشتهایم تا راه حلی برای حل این مشکل پیدا شود؛ چراکه راننده تاکسی پولش را واریز کرده اما خودرویی ندارد و ارتقاء کیفیت خودروها هم به یکدفعه نمیشود.
وی با اشاره به دیدار اخیرشان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و قول مساعد وی برای حل این مشکل، گفت: شهرداری تهران در اجرای الزامات زیست محیطی هیچ مشکلی ندارد، اما در بحث تاکسیهای تولید شده باید به این نکته تأکید کنم که رانندگان تاکسی در این بازه زمانی خودروی خود را اسقاط کرده و حتی شماره شاسی تاکسی نیز به نام آنها حک شده و مالک تاکسی مشخص است.
نظر شما